„Așa cum bine știți, în această perioadă se realizează testele dinamice pentru acest obiectiv. Estimăm că recepția acestui obiectiv se va realiza în intervalul 2 - 4 decembrie.”, susține ministrul.

Bode a menționat că punerea în funcțiune a trenului cu călători se va realiza odată cu noul mers al trenurilor, adică din data de 12 decembrie 2020.

„În acest moment, CFR Infrastructură, care este proprietarul infrastructurii, primește solicitări de trasă, ei vor analiza câte solicitări au. Cert este că 19,5 km, din care 7,8 km linie dublă, plus acest racord nou, în condiții normale, ar trebui să fie parcurs între 15 și 17 minute”, a spus Lucian Bode.

Bode a explicat că intervalul de timp între călătoriile cu trenul va fi stabilit când se va ști câți operatori vor fi pe acest traseu.

„Vom vedea la momentul imediat ce vom avea toate solicitările inventariate câți operatori vor opera pe acest traseu și atunci vă vom spune exact la ce interval de timp va pleca un tren din Gara de Nord, respectiv Otopeni”, a afirmat Bode.

Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti" presupune construirea unei căi ferate pe o lungime de 2,95 km. Valoarea proiectului este estimată la 398,1 milioane de lei, menționează digi24.ro