„Încă un tramvai a deraiat ieri la Diham, în exact aceleaşi circumstanțe ca şi precedenta deraiere de pe data de 30 mai, tot din acea intersecție”, anunță asociația pe Facebook.

Metrou Ușor susține că a avertizat în repetate rânduri că infrastructura liniilor de tramvai din acea zonă este în stare critică.

„Am mers la fața locului şi am filmat încrucişarea distrusă, ieşită în relief, pe care au deraiat tramvaiele. Am solicitat de fiecare dată investiții urgente în infrastructură...”, mai transmite asociația.

Aceasta mai spune că noile tramvaie vor trebui să treacă prin acea zonă, dar acest lucru nu va fi posibil până când șinele nu vor fi reparate. Mai mult decât atât, Motrou Ușor avertizează că, dacă șinele nu vor fi modernizate până în 2023, Bucureștiul va pierde finanțarea nerambursabilă pentru noile garnituri.

„Dar mai este un pericol pe care nu mulți îl cunosc. Pe acolo vor trebui să treacă tramvaiele noi, conform contractului care prevede şi obligă introducerea tramvaielor pe liniile 40 şi 55 (cu o infrastructură profund deteriorată), iar acest lucru este imposibil. Tramvaiele noi necesită infrastructură nouă. Altfel, prezența lor pe traseu va fi timpurie, iar reparațiile lor vor fi extrem de costisitoare. Mai rău, dacă şinele nu sunt modernizate până în 2023, Bucureşti va pierde finanțarea nerambursabilă pentru noile garnituri.

Asociația "Metrou Uşor" solicită din nou demararea de urgență a demersurilor de modernizare a infrastructurii vechi de transport în comun din Bucureşti. În lipsa acestor investiții vitale, va fi doar o chestiune de timp până la următoarea deraiere”, se arată în mesajul asociației Metrou Ușor de pe Facebook.