Sectorul HoReCa a fost aproape îngropat de pandemie, însă oportunitățile au continuat să apară. Acolo unde a fost posibil, proprietarii s-au reprofilat și au adoptat schema de livrare la domiciliu a preparatelor pe care le ofereau de obicei.

Unii dintre aceștia au început să ofere servicii proprii de livrare, însă mulți au parteneriate cu firmele consacrate, pe care deja le folosești și tu, probabil. Problema apare, însă, în cazul comisioanelor, despre care antreprenorii se plâng că sunt prea mari.

Radu Dumitrescu, proprietar a șase restaurante din București, arată că firmele de livrare au un comision de 30%. În cazul unei comenzi de 100 de lei, compania de livrare va opri 30 de lei, dar există șanse mari să mai taxeze clientul în plus cu alți 10 lei pentru livrare.

Dumitrescu spune că astfel de platforme sunt ”marii câștigători, în postura în care nu negociază. Sunt în postura în care au așa, un semicartel. Poate Consiliul Concurenței vede chestia asta.”

Antreprenorul spune că deja a pus la punct o platformă proprie de livrări, iar că eforturile se îndreaptă acum către livrările proprii, fără ajutorul terților.