Din pacate, productivitatea nu sta pe deplin in controlul nostru. Aceasta este supusa si conditiilor de lucru, care includ multe aspecte: de la program, mediu de lucru, siguranta jobului si remuneratie, la echilibrul dintre viata personala si cea profesionala. Atunci cand conditiile de lucru nu sunt adecvate, munca va avea de suferit. Prin urmare, identificarea acestor probleme si rezolvarea lor este o cale de a imbunatati productivitatea. Iata cateva probleme legate de conditiile de lucru ce au impact negativ asupra productivitatii, impreuna cu posibile solutii:
1. Temperaturi prea ridicate sau prea scazute Daca temperatura nu este una potrivita, nu te vei simti destul de confortabil fizic ca sa fii eficient atunci cand iti desfasori sarcinile. Indivizii au nevoi diferite, ceea ce face dificil sa alegi o temperatura la care toate persoanele din birou sa se simta confortabil. Daca se mentine o temperatura constanta intre 21 si 25 de grade Celsius, cei din birou se vor obisnui si se vor imbraca mai gros sau mai subtire.

Temperaturile neadecvate sunt o problema mult mai mare pentru lucratorii din depozite, spatii industriale si alte spatii mari sau semi-deschise. De cele mai multe ori, iarna e mult prea frig, iar vara prea cald. Din fericire, problema temperaturilor scazute din spatii mari, expuse la exterior, poate fi rezolvata cu un astfel de aparat, creat tocmai pentru a fi eficient in asemenea situatii. 2. Programul de lucru nepotrivit Durata muncii si intervalele orare in care lucrezi au un impact destul de mare asupra nivelului tau de productivitate. Potrivit unui studiu citat de Life Hacker, atunci cand iti este distrasa atentia si te intrerupi din munca, poate dura aproximativ 25 de minute sa devii la fel de concentrat ca inainte. De aceea este important sa nu eviti intreruperile si sa nu sari prea repede de la o sarcina la alta.

Deoarece telefonul mobil a devenit responsabil pentru mare parte din distragerile de atentie din timpul unei zile, primul pas este sa eviti sa iti verifici telefonul frecvent cand esti la munca si sa il pui pe silentios.

In ceea ce priveste impactul programului de munca zilnic asupra productivitatii, lucrurile devin mai subiective. In functie de orele de somn si anumite predispozitii biologice, poti fi mai productiv dimineata sau seara - nu exista o regula generala.
3. O cultura organizationala negativa Potrivit Harvard Business Review, culturile organizationale pozitive conduc la o productivitate mai buna. Un angajat productiv pe termen lung trebuie sa faca parte dintr-o organizatie care faciliteaza acest lucru. Iar o cultura negativa are ca rezultat mai mult stres, mai multe concedii medicale si mai multe accidente. Printre semnele unei astfel de culturi, se numara: comunicarea interna slaba, micromanagementul, concurenta exagerata, obiceiurile negative, accentul prea mare pe profit, barfa, lipsa empatiei si o implicare redusa a angajatilor.

Cultura organizationala nu este insa fixa si poate fi imbunatatita. Potrivit Forbes, o organizatie poate adopta urmatoarele solutii pentru o cultura mai pozitiva:

  • Stabilirea unor valori clare.
  • Incurajarea colaborarii si a comunicarii interne.
  • Crearea unui mediu de lucru care sa includa oamenii, in loc sa ii excluda.
  • Motivarea angajatilor stabilind obiective si recompense clare.
  • Crearea unui mediu de lucru sigur si confortabil.
  • Orientarea catre oportunitati, in loc de probleme.