„E o problema complicata nu doar in Romania, ci peste tot in lume. Sa le spunem celor care nu au in orasele lor Uber cum functioneaza: e o aplicatie si, teoretic, ar trebui sa imparti masina cu cineva care are acelasi drum ca tine, asta a spus Uber la inceput. Este un neadevar. De fapt, vine o masina la tine si te duce unde ai treaba, e un serviciu de taxi. Diferenta majora in Bucuresti intre Uber si taximetrie e ca Uber chiar te duce unde vrei tu, in timp ce taxiul te duce unde vrea el si daca se intampla sa aiba acelasi drum cu tine.

Refuzurile sunt foarte mari la taxi in Bucuresti, conditiile sunt foarte proaste, lumea are o nemultumire majora, dar aceste firme de taxi au parghii politice foarte importante. De ani de zile se discuta de adevaratii patroni din spatele companiilor.

De data asta li s-a promis ca se intervine si sa scoata Uber in afara legii sau ii pun sa se licentieze, ceea ce este imposibil, pentru ca numarul taxiurilor este stabilit tot politic, de Consiliul General. Sunt 8.000 de licente pentru Bucuresti.

Dezbaterea asta are loc pest tot. Uber are, totusi, o practica necinstita fata de statele in care lucreaza: nu platesc impozit pe profit. E o companie care face profit in Romania, toate impozitele se varsa in Olanda, in cazul nostru.

E un lucru care trebuie pus in legalitate. Al doilea este legat de cine te transporta. Daca prestezi un serviciu similiar celui de taxi, firesc ar fi sa stii cine e soferul, ce pregatire are. Astea sunt problemele reale ale Uber, dar scoaterea sa in afara legii sau in afara oraselor in care functioneaza nu va duce la imbunatatirea serviciilor de taxi”, a comentat jurnalistul Catalin Striblea, in direct la Digi24.