Potrivit unui comunicat remis 9am, parintii au o atitudine favorabila fata de manualele alternative. 8 din 10 respondenti la studiul “Rolul manualelor alternative in educatia copiilor” considera ca acestea completeaza informatia existenta in manualele traditionale si ofera o modalitate diferita de invatare. Potrivit studiului amintit, 8 din 10 parinti sunt la curent cu dezbaterea privind revenirea la un singur manual pentru fiecare disciplina, in fiecare an de studiu din invatamantul preuniversitar.


Cu privire la rolul manualelor alternative, 40% din respondenti au declarat ca acestea selecteaza permisiv continutul programei, iar profesorul si elevul au spatiu de creatie. 32% dintre respondenti au precizat ca informatiile din manualele alternative prezinta posibilitatea interpretarii deschise, 27% din parinti considera ca acestea ofera un mod de invatare care presupune intelegerea si explicarea, iar 255 au afirmat ca informatiile din manualele alternative sunt un mijloc pentru formarea unor competente, valori si atitudini.


”Rezultatele acestui studiu ne arata clar care este de fapt pozitia parintilor fata de eliminarea manualelor alternative. Majoritatea parintilor, chiar daca este ignorata de autoritati, apreciaza ca manualele alternative reprezinta un instrument esential pentru educarea copiilor lor. Consideram ca aceste date trebuie luate in calcul acum, cand autoritatile se pregatesc sa instituie Editura Unica si Manualul Unic. Se dovedeste astfel ca recenta declaratie a ministrului Liviu Pop, potrivit careia <<elevii au invins>> odata cu aparitia Editurii Unice, este neadevarata. Parintii cred ca aceasta masura ameninta viitorul copiilor lor, iar Ministerul Educatiei Nationale trebuie sa tina cont de acest lucru, mai ales ca, pana acum, nici un oficial nu a adus vreo dovada ca manualul unic ar imbunatati sistemul romanesc de invatamant”, declara Polixeniu Anghel, director executiv al Uniunii Editorilor din Romania.


41% dintre respondenti considera ca editarea tuturor manualelor de catre o singura editura nu va rezolva problemele din educatia romaneasca. Vorbind despre reformele din educatia pre-universitara din ultimii ani, 45% dintre respondenti considera ca acestea au inrautatit situatia, 22.64% considera ca implementarea lor a fost deficitara, in timp ce 18% dintre respondenti cred ca aceste reforme sunt inexistente.

Studiul ”Rolul manualelor alternative in educatia copiilor” a fost realizat pentru Uniunea Editorilor din Romania (UER) in perioada 17 – 24 octombrie 2017 pe un esantion de 1.214 respondenti


Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Studiu: Trei din patru parinti cred ca este important ca profesorul sa poata alege manualul pe baza caruia preda elevilor.

Discutii si comentarii pe tema "Studiu: Trei din patru parinti cred ca este important ca profesorul sa poata alege manualul pe baza caruia preda elevilor"

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, 9AM incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.