„Administratia publica locala a municipiului Bucuresti (...) se dovedeste incapabila de a se moderniza in relatia cu beneficiarul de servicii publice. Desi Romania se poate lauda cu o industrie de IT extrem de avansata si performanta si cu una dintre cele mai bune viteze de internet din lume (locul 15 in 2016), aceste premise nu sunt valorificate in imbunatatirea relatiei cetatean – administratie”, se arata in proiectul de hotarare aprobat in sedinta de luni a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

Conform initiatorilor, aceasta comisie ar urma sa functioneze pe o perioada limitata de timp si va analiza toate interactiunile dintre cetateni si reprezentantii primariei Capitalei, ai primariilor de sector, precum si ai institutiilor aflate in subordinea sau coordonarea primariei Capitalei, urmand sa faca propuneri Consiliului General in vederea debirocratizarii administratiei publice locale, precum eliminarea de copii ale unor documente care nu sunt neaparat necesare, reducerea timpilor de asteptare in procesarea unor cereri, informatizarea si automatizarea unor procese, scrie News.ro.

„Desi cineva spunea ca Bucurestiul este un oras smart prin prisma locuitorilor sai care sunt smart, consideram ca este timpul ca administratia publica locala, modul de furnizare a serviciilor publice, sa faca pasul in secolul XXI si, mai ales, sa tina pasul cu beneficiarii sai”, mai spun initiatorii.

Consilierii PNL propun, de asemenea, ca aceasta comisie sa fie formata din cate un membru al fiecarui grup politic reprezentat in CGMB, pentru ca rezultatele initiativei sa nu poata fi „capitalizate” de un singur partid.