Suntem conectati aproape 24/24 la tot ce se intampla in jurul nostru si dincolo de granitele tarii. Ne informam, lucram, planificam intalniri sau facem schimb de impresii cu familia si prietenii, facem cumparaturi, ascultam muzica sau ne relaxam la un film. Toate acestea sunt mai accesibile ca oricand cu ajutorul unei conexiuni la Internet. Totodata, atunci cand planificam o calatorie de business sau o vacanta o cautare rapida in online ne pune la dispozitie informatiile de care avem nevoie. Site-urile de calatorie, la fel de importante in planificarea vacantei ca sfaturile familiei sau prietenilor Potrivit studiul momondo realizat in randul a aproximativ 25.000 de respondenti din 23 de tari la nivel global, in medie 45% dintre calatori cauta inspiratie pentru vacanta de la prieteni sau familie, 39% de pe site-urile de calatorie si 24% iau decizii din informatiile primite din retelele sociale si, in egala masura, prin agentiile de turism.

Calatorii romani consulta in aceeasi masura parerile familiei sau colegilor (54%) despre vacanta asa cum cauta inspiratie in online, pe site-urile de calatorii (50%). Popularitatea serviciilor online specializate in calatorii arata faptul ca romanii urmaresc cu interes piata furnizorilor ofertelor de calatorie la nivel global si, totodata, ca doresc sa isi planifice calatoriile in mod independent, alegand oferta care se potriveste cu propriile asteptari. La scara europeana, printre cei mai multi utilizatori ai site-urilor de calatorie vin din Italia (51%), Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%), Olanda (42%). La nivel global, brazilienii (54%) si chinezii (52%) se informeaza cu ajutorul site-urilor de calatorie.
Accesul rapid la diverse si independenta, important pentru toate varstele Potrivit unui comunicat remis 9am, cand vine vorba de perceptia locala, atat femeile, cat si barbatii din Romania acceseaza in egala masura site-urile de calatorie. Desi am fi tentati sa credem ca tinerii sunt cei care se raporteaza la recomandarile gasite pe Internet, mai mult de jumatate dintre romanii care au din ce in ce mai mult ca reper site-urile specializate de calatorie au varsta cuprinsa intre 36 si 55 de ani (54%), fiind urmati de cei cu varsta de pana la 65 de ani (53%) si de 40% dintre tinerii intre 18 si 22 de ani.

„momondo ii incurajeaza pe cei care sunt curiosi sa descopere lumea si timpurile in care traiesc sa o faca prin calatorii pe cont propriu, independente, pentru ca noi credem in importanta experientelor traite dupa bunul plac si in faptul ca fiecare dintre noi stie cel mai bine ce ii starneste curiozitatea si ce il bucura. Mai mult, credem ca putem invata unii de la altii impartasind impresii iar, in prezent, Internetul ne ajuta sa ne conectam extrem de rapid, sa impartasim diversitate in informatii, sa facem mai usor alegeri si, implicit, planuri de calatorie, avand informatii aproape in timp real. Aceasta este una dintre principalele directii pe care site-urile de calatorie specializate o construiesc constant in intreaga lume. Prin urmare, faptul ca romanii cauta inspiratie in pregatirea propriei vacante accesand informatiile si ofertele de calatorie de pe site-urile specializate, este o directie fireasca si arata faptul ca vorbim de o piata de turism online care tine pasul cu timpurile sale. Asta ne bucura si ne determina sa ne implicam pentru a oferi utilizatorilor nostri o experienta accesibila, sigura, diversa si de calitate ori de cate ori au nevoie de cele mai bune recomandari si oferte pentru propria calatorie”, a spus Mircea Giurca, reprezentantul momondo in Romania.