Magazinul online declara ca de Black Friday 2016 aproape jumatate dintre cumparatorii online au ales sa acceseze site-ul cel.ro de pe dispozitivele mobile – in proportie de 45%.
Cel mai mare volum de trafic, in Bucuresti Asa cum era de asteptat, se pare ca cel mai mare volum de trafic a fost generat de Bucuresti -> aproximativ 40%, iar din acest trafic 53% vine de pe dispozitivele mobile.

Desi desktopul inca este preferat de majoritatea clientilor, in ceea ce priveste valoarea comenzilor s-a observat ca in acest an, in capitala, pentru prima data valoarea tranzactiei de pe mobile a depasit-o cu 9% pe cea de pe desktop, in timp ce in tara valoarea tranzactiilor de pe mobile a fost sub desktop cu 10%.

Potrivit unui comunicat remis 9am, preferintele clientilor se observa si in sistemele de operare pe care le folosesc in accesarea site-urilor si achizitionarea produselor preferate: Windows directioneaza 52% din trafic, urmat de Android cu 36% si iOS cu 7%.

In general, desi clientii isi propun sa stea pana noaptea tarziu sa prinda primele oferte de Black Friday, cei mai multi romani fac cumparaturile dimineata, pana in pranz – CEL.ro declara ca varful traficului a fost atins pe 18 noiembrie, in intervalul 07:00 - 09:00 dimineata.

In acest an, potrivit reprezentantilor CEL.ro, clientii si-au achizitionat produse din aproape toate categoriile de produse listate pe site: de la televizoare, pana la laptopuri si telefoane, anvelope, electrocasnice, bricolaj, parfumuri&ceasuri, etc. Ca trenduri, romanii au preferat televizoarele Smart cu caracteristici 4k si laptopuri de gaming, care acum au avut preturi mai accesibile.
Au fost inregistrate 40.000 de comenzi, iar valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 850 de lei. Chiar daca publicul tinta al retailerului este predominant masculin (70% din clienti sunt barbati), retailerul a observat in aceasta perioada faptul ca femeile au tendinda de a folosi mai mult dispozitivele mobile, 52% din totalul traficului feminin preferand dispozitivele mobile, in comparatie cu barbatii -> 41% din totalul traficului masculin.

Valoarea cosului de cumparaturi al categoriei de gen feminin este insa mai mica decat valoarea cumparaturilor barbatilor cu aproximativ 9%, in principiu pentru ca femeile se orienteaza mai putin spre produse de electro-it care sunt mai scumpe si mai mult spre produse de ingrijire personala, parfumuri&ceasuri etc.

In ceea ce priveste varsta clientilor, in campania de Black Friday 2016 principalele categorii de varsta active au fost categoria 25-34 si 35-44. Categoria 25-34 a facut cumparaturi intr-o proportie mai mare fata de categoria de varsta 35-44 -> aproximativ 74%. Cu toate acestea, valoarea cosului de cumparaturi a fost cu 16% mai mare in cazul categoriei de varsta 35-44.