Alternativa unui transport public accesibil si de calitate este principala modalitate de a reduce numarul masinilor care circula pe strazi.

Masinile ar putea fi lasate la periferie sau la intrarea in Capitala, iar de acolo sa se preia o legatura.

"Ce se poate face imediat este sa creezi acele parcari de tip park-and-ride, unele la nivelul soselei de centura, altele in interior, in vecinatatea anumitor noduri de transport importante, unde cei care vin zilnic din afara orasului sa poata sa-si lase masinile in siguranta si sa continue calatoria cu un vehicul de transport public care, atentie!, nu poate sa fie unul oarecare", arata Negrea, inginer si doctor in transport public si dezvoltare urbana.

Pentru a functiona, aceste parcari trebuie deservite de o linie speciala, care sa faca rapid legatura, precizeaza ziare.com.

Benzile proprii pentru vehiculele RATB ar asigura o deplasare mai rapida a acestora si ar oferi predicitibilitate calatorilor.

Negrea arata ca exista propuneri viabile in acest sens, insa pentru generalizarea introducerii acestor benzi la nivelul intregii retele trebuie demarata o analiza.

"Acolo unde avem bulevarde cu prima banda ocupata de masini parcate, trebuie sa inventariem aceste masini, sa vedem daca sunt masini in tranzit sau ale celor care locuiesc in zona sau ale celor care lucreaza in zona si sa creem conditii de relocare, de parcare in vecinatate, de la caz la caz se pot identifica diverse solutii", precizeaza expertul.

Cititi interviul integral pe Ziare.com.