Gabriela Firea, candidatul PSD care a castigat Primaria Generala, a prezentat in programul sau de campanie cateva propuneri in acest sens. Iata planurile privind parcarile:

  • Pentru parcarile publice de suprafata vom introduce sistemul de taxare automata, cu plata online sau prin SMS.
  • Vom demara un amplu program, impreuna cu primariile de sector, de amenajare si construire de locuri de parcare de resedinta, astfel incat sa fie descongestionate arterele de circulatie.
  • Vom continua proiectul parcarilor de tip Park&Ride, amplasate la toate portile de intrare in oras, unde cei care fac naveta in Bucuresti sa-si poata lasa autoturismele pe timpul zilei, avand la dispozitie mijloace de transport in comun (ideal ar fi metroul).
Totusi, Gabriela Firea nu a precizat in program si cat estimeaza ca vor costa toate aceste proiecte, relateaza ziare.com.

Glavan: Decongestionarea traficului se face prin mai putine parcari

Contrar viziunii viitorului primar al Capitalei, profesorul universitar Bogdan Glavan, care preda la Universitatea Romano-Americana, arata ca decongestionarea traficului nu se face prin constructia de parcari. Ba din contra, cu cat cresti numarul de locuri de parcare, cu atat lumea este mai tentata sa circule cu masina.

"Dezvoltarea transportului public - desi o masura utila pentru bucuresteni - alaturi de extinderea parcarilor si a unor strazi din interiorul orasului nu vor rezolva nici in proportie de 10% problema traficului aglomerat din oras. Economistii stiu de ce. Pentru ca, din principiu, cresterea capacitatii de rulare nu reduce aglomeratia. (...)

"Orice dezechilibru sesizat este o problema de cerere si de oferta. Prea multe masini pe prea putine drumuri. Problema este ca daca marim drumurile vom atrage alte si alte masini, deci solutia este sa diminuam masinile", a concluzionat Glavan.