"Pasajul a fost inaugurat cu doua luni intarziere, din cauza retelelor subterane care au fost gasite in zona. Sunt doua intrari si o iesire si are o lungime de apoximativ 800 de metri. Pasajul fluidizeaza cu aproximativ 30 la suta circulatia. Se estimeaza ca vor circula 2.000 de vehicule pe ora", a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, prezent duminica la darea in functiune a pasajului.

Edilul a precizat ca in urmatoarea perioada va monitoriza traficul din aceasta zona, astfel incat, daca va fi nevoie, sa fie reglate semafoarele. De asemenea, Oprescu a mai spus ca daca va fi necesar s-ar putea construi un pasaj pietonal subteran in zona fostului Minister al Culturii.

Odata cu inaugurarea pasajului de la Piata Presei a fost vizitat si pasajul subteran pietonal, pe peretii caruia au fost puse fotografii facute de bucuresteni. Aici vor fi montate si doua lifturi pentru persoanele cu dizabilitati. Pasajul subteran Piata Presei are o lungime de aproximativ 800 de metri si este amplasat la intersectia a patru artere cu trafic ridicat - soseaua Bucuresti-Ploiesti, soseaua Kiseleff, bulevardul Marasti si bulevardul Poligrafiei, scrie MEDIAFAX.

Valoarea investitiei este de 60,4 milioane de lei, fara TVA.

Pasajul subtraverseaza piata pe directia Nord-Sud, pe sensul de intrare in Capitala, iar legatura intre soseaua Bucuresti-Ploiesti si soseaua Kiseleff se face pe doua benzi de circulatie. In subteran se desprinde o banda separata, care face legatura cu bulevardul Marasti. De asemenea, circulatia la suprafata se va desfasura, ca si inainte, printr-o intersectie semaforizata, iar circulatia pietonala transversala soselei Kiseleff se face, pe langa vechiul pasaj pietonal, pe un nou pasaj pietonal care a inlocuit vechea trecere de pietoni la sol intre Parcul Herastrau (beraria H) si terminalul RATB. Totodata, a fost amplasata o noua statie pentru transportul public pe soseaua Kiseleff, iar vechile statii au fos relocate.

Reprezentantii Primariei Capitalei sustin ca pasajul optimizeaza circulatia in intersectia Piata Presei, pe directiile Bulevardul Kiseleff - Arcul de Triumf, Bulevardul Marasti - Expozitiei si se fluidizeaza traficul in intersectie prin introducerea fluxului principal de vehicule de pe directia Fantana Miorita- Bulevardul Marasti in subteran.