Conform cercetarii realizate de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD), 74,2% dintre respondenti considera ca accesul copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa nu este asigurat, in sensul in care acestia nu sunt primiti in unitatile de invatamant, se arata intr-un comunicat de presa al organizatiei, remis luni MEDIAFAX.

Dintre persoanele chestionate, 78,7% considera ca programa de educatie nu este adecvata nevoilor copiilor cu dizabilitati, iar 66,5% spun ca nu au beneficiat si nu auzit de existenta cadrului didactic de sprijin sau a cadrului didactic itinerant.

Potrivit aceluiasi studiu, 66,5% dintre respondenti au declarat ca nu au beneficiat de serviciile unui psiholog in cadrul unitatilor de invatamant, iar 73,8% dintre acestia sustin ca nu au intalnit niciodata o clasa sau grupa de copii cu dizabilitati integrata intr-o scoala de masa.

In acest context, releva cercetarea, 75,6 de procente declara "categoric" ca nu sunt multumiti de calitatea sistemului de educatie oferit copiilor cu dizabilitati.