Una dintre prevederile contractului incheiat de Gregoy Tour, operatorul autocarului implicat in accidentul dinMuntenegru, si Mareea Travel, agentia care a organizat circuitul turistic, este ca transportatorul este responsabil, in conditiile legii, de toate pagubele produse beneficiarului (Marrea, n.r.) incluzand vatamarea corporala sau decesul pasagerilor, precum si pagube produse bunurilor acestora, din vina transportatorului sau a persoanelor pentru care e tinut responsabil, inclusiv conducatorii auto, a declarat Usturoiu.

Usturoiu a mai declarat ca agentia sa a mai lucrat cu Gregory Tour, care opereaza pe numeroase circuite, si ca nu a existat nicio problema pana acum. El a spus ca nici transportatorul nu isi explica cum s-a produs accidentul, sustinand ca autocarul si soferii erau in cea mai buna stare.

Directorul firmei de transport Gregory Tour, Stefan Grigore, care opera autocarul prabusit in Muntenegru, spune ca autovehiculul avea toate verificarile tehnice la zi, iar soferii aveau experienta de cel putin 10 ani, fara vreun incident pana acum.

El a mai spus ca firma face acest traseu din Muntenegru de cel putin sapte - opt ori anual, iar unul dintre soferii de pe autocarul respectiv a facut acest traseu de 20 de ori. De asemenea, autocarul avea toate verificarile tehnice facute, nefiind semnalata nicio problema.

Este posibil ca accidentul sa fi fost provocat de sofer, din moment ce martorii relateaza ca acesta conducea cu viteza, relateaza realitatea.net.

In momentrul in care s-a petrecut tragedia, soferul conducea prea repede, a declarat pentru ziarul Vijesti din Podgorica, Carmen Dorobet din Bucuresti, internata la sectia de ortopedie din centrul clinic din capitala muntenegreana.