BCR, despre afirmațiile lui George Buhnici

Afirmațiile lui George Buhnici legate de femeile care se confruntă cu vergeturile și cu celulita au devenit virale pe internet, după ce oamenii au început să reacționeze și, de asemenea, să critice felul în care gândește jurnalistul. La un moment dat, el a zis și că Lorena Buhnici, partenera sa de viață, arată precum o minoră, motiv pentru care se consideră un bărbat norocos. Au apărut, de asemenea, o serie de glume pe seama spuselor sale, dar lucrurile au devenit și mai serioase, după ce prima companie a avut și ea o reacție în acest sens, fiind aici vorba despre BCR.

Pe pagina oficială de Facebook a companiei a fost publicat un mesaj dur, în care banca atrage atenția asupra faptului că lucrează cu mulți influnceri și că mereu merg pe premisa că pot fi parteneri de proiecte, dar și valori. De asemenea, a fost scoasă în evidență și ideea conform căreia BCR nu susține ideea de sexism și de discriminare indiferent de forma pe care ar lua-o, dar și că are pretenția ca oamenii care îi reprezintă să aibă grijă la limbaj, dar și să conștientizeze că au greșit, în momentul în care există derapaje.


„La BCR lucrăm cu mulți influenceri. Plecăm de la premisa că putem fi parteneri de proiecte și de valori. Dar am vrea să fim foarte clari: ne disociem ferm de sexism și discriminare, indiferent de formă – nuanțe, aluzii sau interpretări. Avem, de asemenea, așteptări ferme de limbaj, de atitudine și de conștientizare a greșelii când există derapaje. Credem că, deși sănătatea primează, nimeni nu trebuie judecat, cu atât mai puțin făcut de rușine pentru cum arată.

Dimpotrivă, educația în acest sens este necesară cu blândețe, înțelegere, incluziv. Credem că limbajul public, cu atât mai mult al unor lideri de opinie, trebuie să evite orice nuanță despre sexism și obiectificare sexuală la adresa oricărei persoane. Și credem că, în ceea ce privește tinerele și tinerii din România, este necesar să evităm sexualizarea la vârste fragede, cu atât mai mult cu cât România ocupă un neonorant loc în ceea ce privește sarcinile și avorturile în rândul tinerelor minore.”, au scris cei de la BCR, pe pagina lor oficială de Facebook.


Toate aceste reacții vin în urma unei colaborări pe care BCR a avut-o cu George Buhnici, imaginea acestuia fiind asociată cu banca de foarte multă vreme. În plus, aceștia au mai scris în mediul online faptul că oricine poate greși, dar că este important ca în momentul în care acest lucru se întâmplă să poată exprima scuze și remușcări sincere.


„Credem că cel mai util și corect demers în acest moment este ca subiectul prevenției discriminării și cel al drepturilor femeilor să fie adresat în mod direct și responsabil printr-o dezbatere la nivel public cu potențial educațional relevant.

Ne dorim ca acest dialog deschis să fie susținut de acțiuni concrete, cu impact real, în misiunea organizațiilor pentru apărarea drepturilor femeilor. Noi vom susține aceste acțiuni, vom facilita discuțiile cu părțile relevante (influenceri, jurnaliști, societate civilă etc) și vom continua / construi parteneriate doar cu cei care împărtășesc aceleași valori. Este adevărat că oricine poate greși, dar la fel de adevărat este că, în orice greșeală, cu toții putem realiza impactul, exprima scuze și remușcări sincere, dar mai ales găsi o cale de a repara și a construi mai bine: înțelegere, valori, dialog”, au mai notat aceștia, în cadrul aceleiași postări.