La nivel global, Google este folosit zilnic de către oameni din întreaga lume pentru aproximativ 3.5 miliarde de căutări, iar în fiecare secundă Google înregistrează 2.3 milioane de căutări. Fiecare dintre aceste căutări reprezintă o oportunitate pentru ca un anumit brand sau o companie să își facă vizibile produsele sau serviciile în fața unei audiențe cât mai mari. O campanie Google Ads făcută corect are potențialul de a crește vizitele pe un website, ceea ce va conduce la conversii și vânzări mai mari.


Modelul PPC și Google Ads

Modelul prin care se implementează campaniile de marketing digital pe Google se numește PPC sau pay-per-click. Explicat în termeni cât mai simpli, acest model se bazează pe licitații făcute pe cuvinte cheie. Concret, cei care fac marketing au că target un anumit cuvânt cheie căutat de utilizatori pe motorul de căutare, relevant pentru campania pe care o implementează pentru un anumit produs sau serviciu. Pe acel cuvânt cheie se licitează o anumită suma, care depinde de cât de mare este competiția cu alte companii care oferă același produs sau serviciu și derulează o campanie PPC.

Suma licitată pentru un cuvânt cheie reprezintă prețul maxim pe care cel care își face publicitate prin Ads este dispus să îl plătească. De exemplu, suma maximă licitată este de 15 lei, iar CPC (cost-per-click) este stabilit la 10 lei. În acest caz, reclamă este plasată. Însă, dacă platforma Google Ads determina un CPC mai mare decât suma licitată, reclamă nu va fi vizibilă.

Modelul PPC le permite celor care desfășoară campanii de marketing să plătească doar în funcție de accesarile (click-urile) pe care le are reclamă, de unde și numele de pay-per-click.


Cum implementăm o campanie Google Ads de succes?

PPC și Google Ads sunt, cu siguranță, parte din rețeta succesului unui brand. Însă, este nevoie și de alte ingrediente pentru o campanie de marketing digital care aduce rezultate foarte bune.

Când se fac căutări pe Google, link-urile tip Ad apar într-o anumită ordine, exact cum se întâmplă și în cazul rezultatelor organice ale căutării. Poziția pe care o are un brand în rezultatele respective are un impact semnificativ asupra traficului obținut. Specialiștii de la Optimized, agenție de marketing online, spun că aproximativ 80% dintre internauți accesează doar site-urile aflate în primele 5 poziții din prima pagină Google. Iar scopul oricărui brand este acela de a ocupă o poziție cât mai bună. Din fericire, printr-o strategie bine pusă la punct de promovare PPC, aceste rezultate pot să apară într-un timp foarte scurt.

Pentru a determina ordinea în care apar rezultatele, Google utilizează un indicator numit Ad Rank, iar acesta este influențat de mai mulți factori, printre care:

· valoarea ofertei: o suma mai mare licitată înseamnă și o poziție mai bună în clasament, însă acest factor nu este suficient întotdeauna;

· calitatea anunțului: felul în care este optimizat anunțul publicitar este extrem de important în Google Ads;

· contextul în care se face căutarea: locația din care utilizatorul caută un produs sau serviciu, ora, dispozitivul pe care îl folosește – toate aceste detalii contează atunci când este evaluată relevanță anunțului pentru utilizatorul respectiv;

· extensiile (Ad extensions): se referă la informațiile suplimentare referitoare la brand sau companie, care apar în rezultatul căutării, precum o adresa, rating-ul magazinului sau serviciilor, număr de telefon sau mai multe link-uri care însoțesc același ad.

Eficientă unei campanii PPC făcută în mod profesionist cu Google Ads nu poate fi contestată. Însă, pentru o campanie de succes este nevoie de experiență, cunoștințe și un maxim de interes, care se traduce prin optimizare și monitorizare. Tocmai de aceea, este recomandat că aceste campanii de marketing digital să fie lăsate pe mâna specialiștilor care pot oferi garanția unor rezultate cuantificabile.