Angajații pe care îi alegi pot ajuta compania să crească și să devină una de succes sau să contribuie la eșecul ei. Recrutarea de personal este o activitate provocatoare și, adesea, stresantă. Este greu să îi mulțumești pe toți din companie și să alegi întotdeauna persoane care să se plieze corect pe nevoile afacerii. Cu toate că este o sarcină dificilă, angajarea unei echipe productive îți poate aduce și multe satisfacții.

Angajatul potrivit poate îmbunătăți cultura muncii, poate contribui la ridicarea moralului echipei și la o planificare pozitivă. De asemenea, poate fi un om de bază în îndeplinirea sarcinilor provocatoare. Cu ajutorul unor strategii de recrutare de personal, poți găsi oamenii potriviți pentru businessul tău.

Caută o persoană implicată

O persoană căreia îi pasă de cariera sa este candidatul pe care vrei să îl angajezi. Persoanele care își schimbă joburile și carierele frecvent sunt, de regulă, acelea care își doresc beneficii salariale mai mari, fiind mai puțin interesate de succesul afacerii. Loialitatea față de o companie poate fi un semn al implicării candidatului în proiecte provocatoare și dorința de a face parte dintr-o echipă de succes. Așadar, este indicat să verifici, înainte de angajare, durata joburilor anterioare ale candidatului.

Stabilește cerințele jobului înainte de angajare

Angajarea persoanei potrivite începe cu o analiză a jobului. Aceasta permite colectarea informațiilor despre sarcinile, responsabilitățile, abilități, provocările și rezultatele pe care le presupune un anumit loc de muncă. Informațiile din analiza jobului sunt fundamentale pentru dezvoltarea unei fișe a postului pentru angajatul potrivit. Cu ajutorul acesteia, îți poți planifica strategia de recrutare, astfel încât să găsești cei mai buni candidați pentru postul respectiv.

Planifică strategia de recrutare

Odată ce ai fișa postului gata, îți poți stabili întâlniri cu angajații care vor lucra cu viitorii salariați. Managerul este un pion important în planificarea unei strategii de recrutare. Candidatul trebuie să îndeplinească cerințele echipei de lucru și să se poată integra ușor în colectiv. Vei avea nevoie de o persoană care să se potrivească culturii organizaționale, astfel că printre abilitățile pe care ar fi bine să le cauți la candidați se numără și capacitatea de a lucra în echipă, de a comunica ușor și de a se adapta fără probleme.

Citeste si:
Sclavie în confecții. Salarii mici, angajați puțini, muncă multă
Sclavie în confecții. Salarii...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Verifică trecutul profesional al candidatului

Verificarea trecutului profesional al candidatului te poate ajuta să iei cea mai bună decizie și se numără printre cei mai importanți pași în procesul de recrutare. Trebuie să te asiguri că persoana pe care vrei să o angajezi deține abilitățile trecute în CV.

Verificarea background-ului angajatului ar trebui să includă referințe de muncă, în special din partea foștilor angajatori, acreditări educaționale și antecedente penale.

Realizează un interviu de angajare serios

Interviul de angajare este un factor cu un impact puternic în procesul de recrutare. Acesta este instrumentul de care angajatorii se folosesc cel mai bine pentru a face alegerile potrivite. Drept urmare, întrebările adresate în timpul interviului de angajare sunt vitale pentru a cunoaște mai bine persoana din fața ta. Astfel, poți separa candidații dezirabili de cei mai puțin potriviți.

Angajarea oamenilor potriviți contribuie la crearea unei culturi organizaționale sănătoase și la obținerea succesului unei afaceri. Cu toate că poate fi un proces cronofag, este important să nu fie făcut pe repede-nainte.

Citeste si:
Ce relație are Cornel Ilie cu fosta soție! Mărturisirile solistului...
Ce relație are Cornel Ilie cu...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.