Firmele de curierat vor fi obligate să furnizeze celor de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) date despre clienții care au plătit ramburs produsele comandate online, prevede o Ordonanță de urgență aprobată, miercuri, în Guvern. De ce a hotărât Executivul să implementeze această măsură, de când intră în vigoare și ce date vor furniza curierii organului fiscal central? 

Măsură aprobată de Guvern: Clienții online care plătesc ramburs vor fi declarați la ANAF

Conform Executivului, măsura a apărut din nevoia statului de a colecta mai bine taxele și impozitele. Astfel se elimină evaziunea fiscală pe care o fac foarte multe site-uri care vând exclusiv în mediul virtual și care nu sunt înregistrate la ANAF, în special cele care intermediază vânzări.

Mai clar, îi vizează pe cei care fac un site pe care postează oferte de la diverse companii, își adaugă un comision mic, apoi se asigură că marfa este expediată la timp către client.

„Zona de reglementare în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie pentru ca bugetul naţional să poată furniza serviciile publice pe care cetăţenii români le aşteaptă", a declarat Dan Cărbunaru, purtător de cuvânt Guvern.

Retail jobs

Pe de altă parte, oficialul pare că nu cunoaște legislația din România. El a menționat că nu au apărut schimbări pe acest proiect, referitor la firmele de curierat. Când a fost întrebat de când intră în vigoare, a spus că: „După publicarea în Monitorul Oficial și conform termenului de aplicare introdusă în Ordonanță (…) fie că ne referim la această reglementare în zona comerțului electronic, intrarea în vigoare se va face la data specificată în Ordonanță”.

De când intră în vigoare

Dacă ar fi cunoscut Legea 24/2020 și proiectul adoptat de Guvern, atunci ar fi știut să spună că: ordonanțele de urgență intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial, dacă nu este prevăzută o altă dată. Așadar, dat fiind că nu au apărut modificări, după cum afirmă Cărbunaru, înseamnă că se va aplica de la data publicării. Rămâne de văzut și cum, deoarece nu există o procedură. Conform acestuia, acțiunea urmează „normele de aplicare vor detalia procedura și ministerele de linie o să vă poată furniza toate detaliile respective”.

Citeste si:
Agenți de pază din Centrul Vechi al Capitalei, reținuți pentru că...
Agenți de pază din Centrul...

Chiar dacă în nota de fundamentare se arată că obiectivul propunerii legislative este acela de a avea date care sunt necesare pentru identificarea beneficiarilor veniturilor provenite din tranzacții pentru care nu s-au achitat taxele și impozitele datorate la stat, actul prevede că firmele de curierat trebuie să colecteze și să trimită date precum nume și prenume, adresa de expediție și valoarea bunului livrat.

Chestionat dacă nu ar fi abuzivă această colectare a datelor din partea firmelor de curierat, purtătorul de cuvânt al Guvernului a spus că proiectul de act normativ adoptat are toate avizele necesare, inclusiv de la Autoritatea pentru protecția Datelor Personale (ANSPDCP).

Ce date vor furniza curierii către ANAF


  • numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;

  • datele de identificare a expeditorului;

  • numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;

  • adresele de expediție respectiv livrare;

  • contravaloarea bunului livrat.

Citeste si:
Șapte ani și nicio investiție. Aninoasa, blocată din cauza unei...
Șapte ani și nicio...

Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 19 Mai 2022 - 09 : 05

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.