"Pe 4 mai 2018, majoritatea consilierilor generali a adoptat un proiect de hotarare care presupune realizarea unui traseu pentru biciclete prin schimbarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti - Ilfov. Cu toate ca asociatiile OPTAR si ActiveWatch au avertizat faptul ca adoptarea proiectului de hotarare s-a facut fara consultare si contrar dispozitiilor unui document strategic, viceprimarul Badulescu a afirmat nonsalant ca Planul de Mobilitate Urbana Durabila poate fi schimbat prin votul consilierilor. De fapt, aceasta schimbare duce automat la pierderea valabilitatii avizului de mediu pentru Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti - Ilfov", se arata intr-un comunicat al OPTAR.

Conform Planului de Mobilitate Urbana Durabila, aprobat in aprilie 2017, traseele ce trebuie executate prioritar in Bucuresti, indiferent de provenienta fondurilor, sunt:

Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0.6 km),

  • Piata Unirii - Piata Victoriei (3.3 km)
  • Piata Victoriei - Baneasa (6.5 km)
  • Piata Unirii - Mihai Bravu (3 km)
  • Universitate - Doamna Ghica (6 km)
  • Doamna Ghica - Pipera (6.3 km)
  • Sos. Virtutii - Piata Unirii (5.6 km)
  • Piata Unirii - 1 Decembrie (6 km)
  • Basarab - Piata Romana (2.4 km)
  • Piata Unirii - Sos. Alexandriei (5.2 km)
  • Sos. Alexandriei - Magurele (6.2 km),
  • Soseaua de centura - Voluntari - Doamna Ghica (7 km).
"Din cauza schimbarii traseelor cu piste pentru biciclete, conform legii, Primaria Capitalei este obligata sa opreasca orice lucrare pana cand obtine un nou aviz de mediu pentru PMUD. Foarte probabil, pe perioada desfasurarii procedurilor complexe de obtinere a avizului se vor constata si alte nerespectari ale PMUD, cum ar fi realizarea parcarii din Parcul Tineretului si montarea de bolarzi neconformi pe trotuarele din Sectorul 4. Astfel, prin ignorarea unui document strategic, atat de Primaria Capitalei, cat si de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, a fost blocat proiectul pistelor pentru biciclete, daca se mai doreste obtinerea unui aviz de mediu pentru PMUD. Dar exista si varianta a doua, in care Primaria Capitalei renunta definitiv la aplicarea PMUD Bucuresti-Ilfov si continua proiectul pistelor dupa capul ei, ignorand documentele strategice realizate de experti", releva sursa citata.

Conform acesteia, pe timpul realizarii PMUD, expertii au constatat ca nicio strategie in domeniul transporturilor nu a fost respectata vreodata de vreo administratie din Bucuresti.

"Prin nerespectarea PMUD, administratia din Bucuresti continua traditia de a realiza haotic infrastructura, prin ignorarea opiniilor expertilor. Asociatiile OPTAR si ActiveWatch vor sesiza in perioada urmatoare Comisia Europeana (DG Move si DG Mediu) despre demersurile Primariei Capitalei", se mai arata in comunicat.

Consilierii municipali au aprobat pe 4 mai indicatorii tehnico-economici pentru realizarea unui traseu destinat bicicletelor de la Piata Victoriei, prin Bd. Aerogarii si DN1, pana la Bd. Constantin Prezan.

Traseul va fi urmatorul Piata Victoriei - Bd. Aviatorilor - Bd. Beijing - strada Nicolae Caranfil - Sos. Pipera - strada Alexandru Serbanescu - Bd. Aerogarii - DN1- Piata Presei Libere - Sos. Kiseleff - Bd. Constantin Prezan.