Liviu Pop se fereste sa comenteze continutul subiectelor de anul acesta, de la Bacalaureat, insa insista sa pastreze evaluarile, in speranta ca orientarea corecta a elevilor catre studiu sau meserie va rezolva aceasta problema.

„Cand dam un examen national, nu stim nivelul copilului, nu stiu daca 5 din Maramures e 5 din Bucuresti. (...) Ca stat avem cea mai mare rata din UE la abandon. 20-25 de mii de copii anual pleaca din sistemul de invatamant. Eu zic ca pe zona asta trebuie sa ne aplecam cu totii. Trebuie sa injumatatim rata abandonului”, a spus ministrul Liviu Pop, noteaza digi24.ro.

Ministrul Educatiei aduce in discutie un proiect mai vechi si vrea sa modifice, din nou, legea.

„O alta forma de examinare, mai slaba, care sa te duca la meserias, avem nevoie de o evaluare diferita: bacalaureat diferential. Il sustin neconditionat. Ce poate face un profesor care preia in clasa a IX-a un elev care la Capacitate a luat 1, la filiera tehnologica are obligatoriu 10 clase, ajunge cumva la bacalaureat, dar n-are cunostinte de clasa a V-a?”, a aratat ministrul Educatiei.

Liviu Pop promite ca noua lege va fi discutata, mai intai, cu expertii in educatie, cu mediul de afaceri, dar si cu parintii.