"Autoritatile publice locale, regiile autonome si societatile aflate in subordinea unitatilor administrativ-teritoriale vor achizitiona mijloace de transport calatori actionate prin motoare cu propulsie electrica; tehnologii verzi de tipul Electrice; Hybrid; Hybrid Plug-In; Hydrogen (FCV); motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat; motoare cu propulsie pe gaz natural lichefiat si motoare cu propulsie pe biogaz in proportie de minimum 30% din necesarul de achizitii viitoare. Procentul va fi calculat din totalul numarului de autovehicule achizitionate intr-un an", potrivit proiectului de lege.

Totodata, 20% din achizitiile de mijloace de transport facute de autoritatile publice vor fi cu tehnologii verzi. De asemenea, societatile cu capital privat din domeniul transportului vor fi obligate ca din 2020 sa se supuna aceleiasi reglementari, scrie MEDIAFAX.

"Numai transportul rutier contribuie cu aproximativ o cincime din totalul emisiilor UE de dioxid de carbon, principalul gaz cu efect de sera. Pentru a reduce semnificativ emisiile de gaze cu efecte de sera, UE a dezvoltat o strategie privind combustibilii alternativi, bazata pe gazul natural, electricitate si hidrogen", se arata in expunerea de motive.

Proiectul a fost adoptat cu 63 de voturi "pentru", trei "impotriva' si doua abtineri. Senatul a fost prima camera sesizata in cazul acestui proiect, initiat de opt senatori PSD si PNL, iar Camera Deputatilor este for decizional.