Cu o înălţime de aproape trei metri, tronsonul provine din scara elicoidală originală a turnului, datând din 1889, care lega etajele al doilea şi al treilea ale monumentului.

Provenită dintr-o colecţie privată canadiană, secţiunea fusese estimată la un preţ cuprins în intervalul 30.000 - 40.000 de euro, însă a fost vândută la un preţ de aproape de zece ori mai mare decât estimarea iniţială.

În 1983, instalarea unui ascensor între ultimele două etaje ale Turnului Eiffel a făcut necesară demontarea şi tăierea unei scări în 24 de secţiuni.

Una dintre ele a fost păstrată la primul etaj al monumentului, în timp ce alte trei au fost donate Muzeului d'Orsay, Muzeului Oraşul Ştiinţei şi Industriei din Paris şi Muzeului de Istorie a fierului din Nancy.

În 1983, cele 20 de secţiuni rămase au fost vândute unor colecţionari din întreaga lume. Singurele două secţiuni care au rămas în Franţa au fost achiziţionate de cântăreţul Guy Beart, care le-a revândut în 2015.

Aceste secţiuni diferite pot fi admirate în mai multe spaţii expoziţionale prestigioase din întreaga lume, cum ar fi Fundaţia Yoishii din Yamanashi (Japonia) şi în proximitatea Statuii Libertăţii din New York, în timp ce altele se află în colecţii private, din ţări precum Elveţia, Italia şi Canada.

Cu o înălţime de 324 de metri, Turnul Eiffel, unul dintre simbolurile Parisului, alături de catedrala Notre-Dame şi Bazilica Sacré-Coeur din Montmartre, a fost construit de Gustave Eiffel (1832-1923) cu ocazia Expoziţiei Universale din 1889, potrivit Agerpres.