Papusa, inalta de un metru, cu ochii bulbucati, fata sfrijita si parul latos, este inspirata dintr-un personaj popular japonez, fantoma ''ubume'', care reprezinta o femeie decedata dupa ce a nascut, a explicat Keisuke Aiso, directorul unei fabrici specializate in confectionarea accesoriilor pentru seriale televizate, Link Factory.
Versiunea originala a fost distrusa anul trecut din cauza starii inaintate de degradare si nu pentru utilizarea sa in provocarea de pe retelele de socializare, a precizat creatorul papusii, potrivit Agerpres.
Papusa a fost prezentata, pentru prima data, in 2016, in cadrul unei expozitii din Ginza, un cartier luxos din Tokyo, dar nu a atras atentia la acel moment."A fost creata pentru a speria oamenii, dar nu pentru a le face rau", a subliniat artistul.
Marioneta era una dintre numeroasele papusi realizate de Keisuke Aiso pe tema fantomelor.
Accesibil pe aplicatiile de mesagerie instant sau pe Youtube, ''Momo challenge'' provoaca participantii, prin amenintari, sa comita acte periculoase care pot merge pana la moarte.
In Franta, un tata a depus, la finalul lui 2018, o plangere la politie, dupa moartea fiului, gasit spanzurat in camera sa cu centura de la chimono. Baiatul ar fi cazut in capcana ''Momo Challenge'', crede familia acestuia.
"As fi fericit daca acest tip de provocare nu ar fi existat niciodata", a spus Keisuke Aiso.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Japonia: Papusa care reprezinta imaginea ''Momo Challenge'', distrusa de creatorul sau.