Vorbind pe scena de la Techonomy, o conferinta dedicata tehnologiei, organizata in California, Mark Zuckerberg a spus ca Facebook nu ar trebui sa fie considerata vinovata de victoria repurtata de republicanul Donald Trump in alegerile prezidentiale americane.

”Ideea ca stirile false de pe Facebook au influentat in vreun fel alegerile este o idee destul de nebuneasca. Daca voi credeti asta, atunci eu nu cred ca voi ati inteles mesajul pe care sustinatorii lui Trump au incercat sa il transmita in campania pentru aceste alegeri”, a adaugat CEO-ul Facebook.

Mai multe date au aratat ca stirile false au fost mult mai amplu distribuite pe reteaua de socializare decat stirile care dezminteau afirmatiile initiale.

Pentru un numar tot mai mare de oameni, in special pentru americani, Facebook a devenit principala sursa de transmitere de stiri.

Functia News Feed a site-ului este special conceputa pentru a arata utilizatorilor continuturi de cel mai mare interes pentru acesta, generand ceea ce unii dintre specialisti au denumit ”o bula de filtrare”, care intareste parerile utilizatorului, fara sa ii prezinte si opinii diferite de ale sale.

In acest an, reteaua Facebook a fost acuzata ca este anti-Trump, dupa ce s-a presupus ca moderatorii sai umani favorizeaza stirile liberale care sunt difuzate in functia ”Trending Story” a utilizatorilor.

Desi a negat acele acuzatii, Facebook a concediat echipa sa de moderatori umani si a ales sa se bazeze incepand din acel moment doar pe un algoritm robotizat care decide stirile ce trebuie sa fie aratate utilizatorilor pentru a deveni cele mai populare.

In consecinta, acele stiri care, dupa cum s-a dovedit ulterior, erau complet false au aparut de nenumarate ori in News Feed-ul unui numar impresionant de persoane.

Atunci cand a fost intrebat in legatura cu nevoia de echilibru si procedurile de verificare a informatiilor de care o companie precum Facebook are nevoie pentru a-si pastra credibilitatea, Mark Zuckerberg a spus ca totul consta in ”a asculta ceea ce vor oamenii”.