Iluminatul stradal va fi imbunatatit, spatiile verzi vor fi imbogatite, iar indicatoarele eficientizate, in speranta ca angajatii si vizitatorii zonei vor circula mai mult pe aleile medievale ale cartierului financiar, potrivit Financial Times. Administratorul drumurilor din zona, City of London Corporation, crede ca realizarea proiectului urbanistic va consolida statutul de centru financiar global al zonei.

"Atuul unic al Londrei este atmosfera si istoria, insa in prezent nu te poti bucura de ele fara sa fii in pericol sa te calce masina", a declarat pentru Financial Times un reprezentant al companiei.

Peste 300.000 de persoane lucreaza in City of London, fata de numai 10.000 de locuitori. Finalizarea mai multor cladiri de birouri in urmatoarea perioada va contribui la cresterea numarului de vizitatori, scrie MEDIAFAX.

Administratorul vrea sa interzica traficul rutier pe doua strazi adiacente intersectiei de la Banca Angliei, cel mai probabil strada Poultry si Threadneedle sau Corhhill, unde traficul pietonal este deja intens si in crestere.

Etapa de planificare va incepe in luna noiembrie, iar proiectul va fi finalizat pana in 2018, cu un cost de pana la 10 milioane de lire sterline, finantat in mare masura printr-o taxa perceputa dezvoltatorilor noilor proiecte imobiliare din zona. Dezvoltatorii sprijina planul administratorului drumurilor.

"Intersectia de la Banca este incredibil de ostila. Am constatat ca, de multe ori, angajatii de pe partea de vest nu cred ca are rost sa traverseze pentru a ajunge la magazinele si barurile de pe partea de est", comenteaza proprietarul unui centru comercial din zona.

New York, Paris si Singapore au luat masuri asemanatoare in ultimii ani, instituind zone pietonale si restrictii de trafic in cartierele financiare.