Aceasta decizie, previzibila intr-o tara in care numeroase femei frumoase si sumar imbracate apar in mod constant in emisiunile difuzate de principalele televiziuni, in special de acelea din imperiul Mediaset, detinut de fostul premier italian Silvio Berlusconi, a dat insa nastere unor dezbateri viguroase in Italia.

Antonio Verro, membru in consiliul de administratie al televiziunii publice italiene RAI, a declarat pentru Radio 24 ca presedinta acelui consiliu de administratie, Anna Maria Tarantola, a dorit ca RAI sa renunte la difuzarea concursului Miss Italia, intrucat acesta "da un exemplu negativ". Antonio Verro spune ca s-a opus acestei decizii si spera ca RAI va transmite totusi celebrul concurs de frumusete, intr-un format redus.

In fiecare an, mii de femei tinere se inscriu in competitie si spera sa se califice in finala acestui concurs, care a contribuit la lansarea carierelor multor actrite si prezentatoare TV inca de la prima lui editie in 1939. Sophia Loren a concurat la Miss Italia in 1950 fara sa castige titlul, consolandu-se insa cu trofeul "Miss Elegance", scrie MEDIAFAX.

Criticii acestui format de concurs spun ca spectacolul oferit de concurentele care defileaza pe un podium in fata unui juriu apartine unei epoci trecute, in care rolul femeii era redus la aspectul fizic, de preferat unul imbunatatit prin dieta sau operatii estetice.

Aceiasi critici denunta practicile din presa italiana, in cadrul careia camerele de filmat fac adeseori zoom-uri, cu nerusinare, pe sanii si picioarele femeilor, in special la televiziunile din grupul Mediaset.

Regizorul de film Roberta Torre a declarat pentru cotidianul L'Unita ca Miss Italia prezinta femeia ca pe "un porc pregatit sa fie taiat" si pune presiune asupra femeilor, obligandu-le sa se conformeze unui ideal uniform de frumusete.