Gândește-te de două ori înainte de a porni aerul condiționat în mașină, chiar și atunci când este extrem de cald. Uite de ce.

Puține lucruri sunt mai inconfortabile decât să te urci într-o mașină încinsă într-o zi fierbinte de vară. Dar, înainte să pornești aerul condiționat, atunci trebuie să știi că vei consuma mai multă benzină, scrie Reader's Digest.

Au existat multe discuții legate de moduri eficiente de a răcori o mașină. Atât pornirea aerului condiționat cât și condusul cu geamurile coborâte consumă benzină, dar care variantă consumă mai mult? Atunci când conduci cu geamurile lăsate, glisare aerului este mai greoaie, ceea ce forțează motorul. De asemenea, este bine cunoscut faptul că aerul condiționat consumă benzină.

Society of Automotive Engineers (SAE) și General Motors au realizat un experiment pentru a pune punct o dată și pentru totdeauna acestei discuții. Aceștia au comparat mai multe mașini care au condus cu 50, 80 și 110 km/h când afară erau 30 de grade și au ajuns la concluzia că cea mai eficientă metodă de a te răcori și salva bani este să conduci cu geamurile lăsate.

Citeste si:
Cea de-a patra revoluție industrială. Cum ne pregătim ca să ajungem...
Cea de-a patra revoluție...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.