Studii medicale folosite de gigantii din industria de junk food arata ca, spre exemplu, creierul nostru reactioneza la zahar in acelasi mod in care reactioneaza la cocaina.

Producatorii vor sa ajunga la formula perfecta intre mancare si bucuria pe care creierul nostru o "simte" atunci cand consuma diferite produse astfel incat sa ne intoarcem dupa mai mult. Acesta este numit "bliss point" - punctul fericirii.

In loc sa faca produsele in sine mai gustoase, producatorii au descoperit ca este mai ieftin sa modifice chimic zaharul, sarea si grasimea din acestea pentru a le face mai placute la gust. Daca sunt obligati sa reduca cantitatea unuia dintre cele 3 ingrediente principale din produse, producatorii le maresc imediat pe celelalte doua. Un produs cu mai putina sare va avea mai multa grasime sau mai mult zahar.

Autorul a mai descoperit ca multi dintre sefii marilor companii de junk food isi evita proprile produse preferand oua sau mancare proaspata asa ca sfatul lui Moss este sa ignoram total asa numitul "punct de fericire" si sa le urmam exemplul.