La debirocratizarea procesului contribuie eliminarea obligatiei depunerii cazierul fiscal si apostilarii diplomelor de studii, incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor si simplificarea declararii situatiilor de insolventa.

ANAF a initiat aceste modificari in urma dialogului cu reprezentantii mediului de afaceri si dupa ce a identificat solutii pentru corelarea unor seturi de date deja stocate in bazele de date interne. Pe langa obiectivele majore de crestere a conformarii voluntare si de combatere a evaziunii fiscale, ANAF urmareste si asigurarea unui program de cooperare si consultare cu mediul de afaceri in vederea identificarii problemelor si stabilirii in comun a unor solutii care sa permita eficientizarea activitatii administrative, informeaza MEDIAFAX.

In acest context, urmare a analizarii efectelor si influentelor aplicarii procedurii de evaluare a intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice in sfera TVA, precum si analizei propunerilor venite din partea mediului de afaceri in legatura cu aceasta, a fost elaborat un proiect de ordin care modifica si completeaza atat ordinul in vigoare, cat si anexa – Declaratia 088 – simplificata in raport cu cea existenta.