Din totalul de masini japoneze inmatriculate, doua treimi apartin modelelor Toyota, Nissan, Suzuki si Mitsubishi. In plus, exista aproape 2.000 de masini Lexus si 28 de Acura, marca premium de la Honda care nu este lansata oficial in Europa.

La nivel mondial se vand anual peste 20 de milioane de automobile ale marcilor japoneze. Dintre acestea, 1,5 milioane si-au gasit proprietari in Europa. "Masinile japoneze, desi nu au faima premium precum cele germane si nici nu sunt celebre pentru design, cum se intampla in cazul marcilor italiene, s-au remarcat la nivel mondial deoarece sunt extrem de fiabile. Astfel, au captat atentia cumparatorilor care devin fideli odata ce se urca la volanul lor", spune Cristian Cojocaru, Sales Manager al Autovit.ro, potrivit MEDIAFAX.

In Uniunea Europeana, marcile japoneze au aproximativ 14% din piata, dar in perioada 2007 si 2015 au avut loc evolutii interesante pentru aceste tipuri de autoturisme. Toyota vindea atunci aproximativ 900.000 de unitati, iar acum vinde cu 40% mai putin.

In schimb, Nissan a avansat de la 310.000 unitati in 2007, la peste 500.000 in 2015. De asemenea, intre 2007 si 2015 vanzarile au scazut pentru Honda cu 60%, cu 15% pentru Mazda si aproape cu 40% pentru Suzuki.