Grupul Toyota a fost afectat in schimb de scaderea vanzarilor in Germania, cea mai mare piata europeana, unde cererea pentru gama mai imbatranita a constructorului auto japonez este in scadere.

Directorul pentru vanzari si marketing al Nissan Europe, Guillaume Cartier, a afirmat intr-un comunicat ca ascensiunea Nissan pe pozitia de cel mai vandut brand asiatic in Europa este un moment istoric pentru toti cei conectati la afacerile companiei.

Obiectivul Nissan, in afara de a depasi Toyota pe piata europeana pana in 2016, este sa mentina profitabilitatea si sa devina cel mai dorit brand asiatic in Europa, in privinta produselor, functiilor oferite si serviciilor de service. Nissan a fost devansata de Toyota in Europa in 1998, dar a promis ca va recastiga pozitia de lider in functie de vanzari, scrie MEDIAFAX.

Inmatricularile Nissan in UE si tarile EFTA au urcat cu 21% in primul semestru, la 303.507 autoturisme, iar cota de piata a avansat de la 3,7% in urma cu un an la 4,1%. Vanzarile marcii Toyota au crescut cu 4,2%, la 293.968 automobile, iar cota de piata a scazut cu 0,1 puncte, la 4%.