Livrarile la nivel mondial au urcat cu 4,8%, la 7,03 milioane de autoturisme si SUV-uri, in primele noua luni. Vanzarile din septembrie au avansat cu 7%, la 856.900 de unitati.

Potrivit MEDIAFAX, producatorul marcilor Volkswagen, Audi si Porsche se bazeaza pe cresterea din China, cea mai mare piata auto la nivel mondial, pentru compensarea declinului cererii in Europa, unde piata este pe cale sa inregistreze o evolutie negativa pentru a-l saselea an consecutiv.

Volkswagen vrea sa devanseze General Motors si Toyota Motor pna in 2018 si sa devina cel mai mare producator auto mondial.

"Datorita pozitiei internationale si a gamei convingatoare de produse am fost capabili sa raspundem bine incertitudinilor din zona euro si situatiei dificile pe ansamblul pietei", a declarat intr-un comunicat Christian Klingler, directorul de vanzari al grupului.

Vanzarile Volkswagen in China au avansat in primele noua luni cu 18%, la 2,35 milioane de unitati, sustinute de automobile fabricate local, precum Audi Q3 si SUV-ul Q5.

In Europa, livrarile au scazut cu 2,4%, la 2,73 milioane de vehicule.

In luna martie, Volkswagen a prezentat o strategie de majoare a capacitatii de productie in China cu 60% pana in 2018, intr-un proiect de 9,8 miliarde de euro care include construirea de fabrici si cresterea fortei de munca in aceasta tara cu 22%, la peste 100.000 de angajati.