Programul Rabla 2025, mult așteptat de toți pasionații auto din România, a întâmpinat dificultăți majore anul acesta. Lansarea sa a fost suspendată cu o zi înainte ca persoanele fizice să se poată înscrie, lăsând în aer finanțările pentru UAT-uri și firme. Cu toate acestea, premierul Ilie Bolojan a liniștit spiritele, anunțând că programele AFM nu sunt anulate, ci doar analizate din cauza deficitului bugetar...

Ministra Mediului, Diana Buzoianu, a declarat că programul Rabla „a fost salvat”, fiind alocate 200 de milioane de lei pentru persoanele fizice. Deși nu a oferit o dată precisă pentru reluarea programului, ea a menționat că voucherele pentru mașinile termice și hibride nu vor suferi modificări, însă subvențiile pentru vehiculele electrice și pe hidrogen vor fi reduse...

Într-un interviu recent, ministra a precizat că programul va fi relansat după finalizarea pachetului 2 de măsuri și stabilirea noului buget. Modificările vor fi minime și ușor de implementat, iar aplicațiile se vor desfășura conform planului inițial...

O analiză detaliată a impactului financiar al noii variante Rabla arată că, fără subvenții substanțiale, românii vor continua să evite mașinile electrice. Reducerea la o treime a bugetului și subvențiilor face ca diferența la achiziție să nu fie semnificativă, clienții fiind nevoiți să suporte costuri suplimentare...


Citește mai departe