Programul Rabla 2025, mult așteptat de toți pasionații auto din România, a întâmpinat dificultăți majore anul acesta. Lansarea sa a fost suspendată cu o zi înainte ca persoanele fizice să se poată înscrie, lăsând în aer finanțările pentru UAT-uri și firme. Cu toate acestea, premierul Ilie Bolojan a liniștit spiritele, anunțând că programele AFM nu sunt anulate, ci doar analizate din cauza deficitului bugetar...
Ministra Mediului, Diana Buzoianu, a declarat că programul Rabla „a fost salvat”, fiind alocate 200 de milioane de lei pentru persoanele fizice. Deși nu a oferit o dată precisă pentru reluarea programului, ea a menționat că voucherele pentru mașinile termice și hibride nu vor suferi modificări, însă subvențiile pentru vehiculele electrice și pe hidrogen vor fi reduse...
Într-un interviu recent, ministra a precizat că programul va fi relansat după finalizarea pachetului 2 de măsuri și stabilirea noului buget. Modificările vor fi minime și ușor de implementat, iar aplicațiile se vor desfășura conform planului inițial...
O analiză detaliată a impactului financiar al noii variante Rabla arată că, fără subvenții substanțiale, românii vor continua să evite mașinile electrice. Reducerea la o treime a bugetului și subvențiilor face ca diferența la achiziție să nu fie semnificativă, clienții fiind nevoiți să suporte costuri suplimentare...
Citește mai departe
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Află când va începe programul Rabla 2025 și ce planuri are ministrul Mediului.