Piața auto din România a cunoscut o scădere surprinzătoare în vânzările de mașini electrice, cu un declin de 35% doar în februarie. Deși în ianuarie au fost vândute 11.920 de mașini noi, februarie a înregistrat o ușoară scădere la 11.779 unități. Aceasta vine pe fondul unei creșteri anuale de 5,4%, dar cu un declin lunar de 1,19%.
Scăderea interesului pentru mașinile electrice este pusă pe seama absenței programului Rabla, care a determinat mulți clienți să aștepte noi subvenții. În 2024, valoarea ecotichetului a fost drastic redusă, ceea ce a descurajat cumpărătorii. În plus, cota de piață a vehiculelor electrice a ajuns la doar 6,1%, sub așteptările de 20-25% necesare pentru a evita amenzile de emisii de CO2.
APIA și ACAROM au solicitat o creștere a ajutorului de stat pentru a susține vânzările de electrice, iar semnalele din partea Ministerului Mediului sunt pozitive în această direcție. Totuși, incertitudinea planează asupra începutului programului Rabla 2025 și a valorii viitoarelor subvenții...
În acest context, Dacia continuă să domine piața, urmată de Toyota și Skoda, în timp ce segmentul diesel nu va mai beneficia de subvenții, conform noilor decizii guvernamentale...
Citește mai departe
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului De ce au scăzut dramatic vânzările de mașini electrice cu 35% în februarie? Află motivele surprinzătoare.