Nissan, al treilea gigant auto din Japonia, se confruntă cu o criză majoră. Parteneriatul său cu Renault și Mitsubishi nu a fost suficient pentru a preveni o scădere drastică a profitului operațional, care a ajuns la doar 975 de milioane de dolari, o prăbușire de 70% față de estimările anterioare...

Problemele din China au lovit puternic, cumpărătorii locali preferând mărcile autohtone. Audi a simțit și ea impactul, ajustând prognozele de profit. În SUA, Nissan nu reușește să atragă interesul americanilor, lipsa hibridelor fiind o problemă majoră...

În încercarea de a reduce pierderile, Nissan va diminua producția globală cu 20% și va accelera dezvoltarea noilor modele. Totuși, vânzarea a 10% din participația la Mitsubishi și concedierea a 9.000 de angajați sunt măsuri drastice care ar putea afecta și mai mult moralul companiei...

Profitul operațional pentru perioada iulie-septembrie a scăzut cu 85%, iar cererea din China a căzut cu 14,3%. În SUA, livrările au fost reduse cu aproape 3%, iar rivalii de la Honda au înregistrat și ei pierderi. Aceste evoluții ar putea avea consecințe serioase pentru viitorul Nissan...


Continuă să citești