În contextul unui climat financiar instabil, companiile europene au acumulat datorii de peste 600 miliarde de euro, conform unei analize PwC din anul 2022. Prin urmare, este esențial ca fiecare datorie să fie gestionată într-un mod eficient, astfel încât să nu genereze fie alte costuri suplimentare, din cauza penalităților, fie blocaje financiare, care să pună în pericol bunul mers al afacerii. Iată principalele modalități prin care poți ține sub control datoriile acumulate de firma ta.

1. Discută cu creditorii

O primă acțiune pe care o poți realiza, în vederea gestionării inteligente a datoriilor pe care le-ai acumulat în firmă, este să porți o discuție realistă cu creditorii tăi. Scopul principal este acela de a obține o plată eșalonată a datoriilor.

Eșalonarea datoriilor reprezintă o foarte bună modalitate prin care creditorii cu care te afli sub contract te pot ajuta în mod direct. Datoriile curente se pot scădea, amâna sau chiar anula. Totodată, este un context financiar ideal pentru reevaluarea garanțiilor oferite acestora, dar și pentru adoptarea unor măsuri potrivite care să minimizeze riscul de intrare în insolvență.

Mai mult decât atât, dacă firma ta îndeplinește condițiile de eligibilitate stabilite de ANAF, ia în considerare și solicitarea eșalonării plății obligațiilor fiscale, benefică în cazul unor dificultăți financiare, prin intermediul Codului de Procedură Fiscală.

2. Apelează la o sursă de finanțare

Datoriile care ar putea genera penalități mari, prin urmare costuri suplimentare, și care pun în pericol activitatea economică a firmei, cum ar fi dificultăți în procesul de aprovizionare, necesită o sursă rapidă de finanțare.

În aceste condiții, poți apela la un împrumut IMM, de la o instituție financiară nebancară (IFN), care te va ajuta să depășești această situație financiară și să redresezi activitatea firmei pe care o conduci. Pe lângă rezolvarea nevoilor urgente ale afacerii tale, acest tip de credit mai vine și cu alte beneficii precum:


  • cea mai rapidă creditare pentru firme, cu aplicare online;


  • poți lua un credit IMM - SRL, SA, II sau IF - până la 60.000 RON, fără a fi nevoie de un consultant. Perioada de rambursare este de 12, 18 sau 24 de luni;

    Citeste si:
    Agri Trade Summit 2024, o nouă ediție de succes
    Agri Trade Summit 2024, o...

  • ai nevoie de două documente principale: extras de cont pe ultimele 30 de zile și ultima balanță financiară disponibilă;


  • amânare a ratei pentru 30 de zile, o singură dată pe durata creditului, dacă ai un comportament bun de plată.


3. Redu cheltuielile temporar

O altă modalitate prin care să gestionezi datoriile este să încerci, pe cât posibil, reducerea temporară a cheltuielilor. Poți lua în considerare aspecte ca:


  • utilizarea mediului online pentru diverse conferințe și evenimente care elimină cheltuielile cu deplasarea, închirierea unui spațiu, serviciile de catering etc.;


  • diminuarea costurilor inutile cu abonamentele de telefon mari, licențe software nefolosite sau lipsa unor măsuri interne pentru facturi mai mici cu energia electrică;


  • reconsiderarea tuturor activităților de marketing, mai ales pentru campaniile/ reclamele care nu aduc rentabilitatea dorită;

    Citeste si:
    Oana Zăvoranu, în pragul falimentului: „A mai făcut și alte datorii...
    Oana Zăvoranu, în pragul...

  • externalizarea unor servicii, cum ar fi cele de HR sau IT;


  • renegocierea contractelor cu furnizorii, respectiv încercarea de a obține prețuri mai bune sau termene mai mari de plată.


Măsurile de mai sus, implementate pentru o anumită perioadă de timp, te pot ajuta să achiți cel puțin o parte din datoriile acumulate.

4. Apelează la promoții sau reduceri

Creșterea volumului de vânzări, prin care să aduci rapid bani în firmă, poate fi o abordare inteligentă pentru a ieși din criza datoriilor. Pe lângă asta, poți atrage noi clienți sau crește loialitatea celor existenți.

Așadar, chiar dacă această strategie de vânzări este benefică pe termen scurt sau în anumite momente dintr-un an, poți obține totuși profituri substanțiale pe care le poți direcționa către eliminarea datoriilor care pun presiune pe activitatea firmei tale.

Citeste si:
Cătălin Botezatu, primele declarații după ce a fost acuzat că are...
Cătălin Botezatu, primele...

În concluzie, cu datoriile curente și viitoare ale firmei tale, te sfătuim să-ți creezi propriile scenarii financiare ale afacerii tale. Prin predictibilitate vei putea face alegeri corecte, la timpul potrivit!


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 6 Februarie 2023 - 11 : 02

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.