Ești un antreprenor la început de drum sau dorești să îmbunătățești rezultatele activităților companiei tale astfel încât să întâlnești cerințele pieței în continuă schimbare? Iată 5 soluții inovative pentru a-ți crește afacerea!


  1. Realizează o analiză SWOT

Orice acțiune sau modalitate de îmbunătățire a unei afaceri pornește de la cercetare și analizare. Analiza SWOT este destinată să-ți ofere o perspectivă în ansamblu atât a punctelor forte și slabe interne, cât și a avantajelor și slăbiciunilor externe, față de competitori. Acordă o atenție deosebită asupra campaniilor și activităților întreprinse de companiile prezente pe aceeași piață cu tine și gândește-te la ce strategii poți să implementezi sau să îmbunătățești ca să câștigi un avantaj competitiv puternic.


  1. Implementează un sistem digital de management al clienților

Inovația și tehnologia sunt din ce în ce mai prezente în viața tuturor oamenilor, de aceea trebuie să facă parte și din procesele afacerii tale. Cererile și nevoile consumatorilor fac ca urmărirea manuală a tranzacțiilor cumpărător-vânzător să fie mai dificilă decât înainte. Totodată, monitorizarea manuală în privința activităților devine mai greoaie odată cu dezvoltarea și creșterea afacerii.

Retail jobs

Dacă dorești ca afacerea ta să aibă o creștere armonioasă, ușor de măsurat și analizat, poți să utilizezi un sistem digital de management al clienților. În plus, poți să-ți transformi firma într-una complet automatizată cu ajutorul software-urilor de la Total Soft.


  1. Identifică noi oportunități de producție sau servicii

Probabil ai observat că piața pe care activezi se schimbă de la o zi la alta. De aceea este necesar să analizezi oportunitățile de afacere prin înțelegerea comportamentului bazei de clienți pe care ți-ai creat-o, a modului în care acționează competitorii tăi principali, dar și prin descoperirea piețelor externe și a altor industrii potențiale în care ai putea să-ți extinzi afacerea.


  1. Creează programe de loialitate pentru clienți

Programele de loialitate s-au dovedit a fi o modalitate eficientă de creștere a vânzărilor și, implicit, pentru îmbunătățirea profitului afacerii. Specialiștii în marketing au ajuns la concluzia că atragerea unor noi clienți este mai costisitoare decât vânzarea unui produs către clienții existent. Ceea ce pare destul de logic.

Citeste si:
Cum să-ți extinzi afacerea prin 5 strategii eficiente
Cum să-ți extinzi afacerea...

În acest caz, plănuirea și construirea unui program de loialitate pentru baza existentă de clienți te poate ajuta să-i menții fideli produselor și serviciilor tale și, în plus, te poate ajuta să atragi și alți clienți - mai ales dacă programul creat este gândit și în beneficiul lor.


  1. Formează parteneriate cu alte afaceri

Parteneriatele dintre companii au ca scop deschiderea părților implicate către nișe și piețe noi. Astăzi, putem observa că majoritatea firmelor a căror produse sau servicii se completează lucrează împreună pentru a-și lărgi baza de clienți și pentru a câștiga un avantaj competitiv puternic.

Cu toate acestea, identificarea altor companii cu care să închei un parteneriat strategic poate fi dificilă, mai ales dacă nu ai o imagine bine cunoscută pe piață (în mod pozitiv) care să absoarbă punctele slabe ale celeilalte afaceri.

Citeste si:
Cioloș critică „lipsa soluțiilor” în pandemie: Rafila dădea lecții...
Cioloș critică „lipsa...

Dezvoltă-ți afacerea cu ajutorul tehnologiilor și aplicațiilor digitale, urmărește comportamentul consumatorilor tăi și identifică oportunitățile de producere în funcție de nevoile societății!


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio, apoi a intrat „în pâine”, cu un program full-time, la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. De atunci și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 26 Ianuarie 2022 - 01 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.