Mai devreme sau mai târziu, toate afacerile, chiar și cele care se bucură de succes, întâmpină dificultăți în a „străluci“ pe piață. Confruntate cu această realitate neplăcută, companiile sunt obligate să se reinventeze periodic. Abilitatea de a reuși să facă față tuturor provocărilor și să fie deschise către schimbare și către inovație face diferența între afacerile care se bucură de o perioadă de vârf prea scurtă și un eșec inevitabil și cele cu un istoric de performanță care se mențin constant în top.

Înapoi la începuturi

Pentru a dezvolta și a extinde o afacere, este important să construiești și să creezi pe ceea ce ai realizat deja. Reinventarea unui business este esențială, de aceea este important să profiți de orice oportunitate. Aplică pentru un credit IMM și nu lăsa să îți scape printre degete ofertele care te pot menține în topul celor mai bune businessuri.

De multe ori, oamenii de afaceri sunt consumați de sarcinile zilnice și nu reușesc să vadă realitatea actuală, de aceea este bine ca, atunci când ești în impas, să te întorci la începuturi. Care a fost scopul inițial și care a fost poziționarea afacerii pe piață? Care au fost primele impresii? Trecând din nou prin planificarea inițială poți conștientiza mai bine de ce are nevoie afacerea ta în prezent și astfel să pui cap la cap un plan vizionar.

Care a fost misiunea și care a fost ritmul inițial al afacerii? Ce ai oferit clienților și ce te-a ajutat să te remarci la început? Fă o listă cu ingredientele cheie care au atras atenția clienților și identifică modul în care nevoile s-au schimbat în timp.

Deschidere către schimbare

Chiar dacă pentru a reinventa un business este bine să te întorci la începuturi, nu trebuie să pierzi din vedere nevoile prezentului. În primul rând, este important să înțelegi cum s-a schimbat piața de la început și până în momentul actual. Există mai mulți competitori? Concurența oferă produse sau servicii mai performante sau sunt doar mai frumos ambalate decât cele ale afacerii pe care o conduci? Poate că este mai dificil să conduci un business în prezent și costurile au crescut considerabil - atât pentru nevoile tradiționale, cât și pentru promovarea în mediul online. De aceea, este esențial să identifici ce se întâmplă în prezent pe piață și de ce afacerea ta nu se mai dezvoltă.

Citeste si:
Fă o schimbare de look: ce spune culoarea părului mult dorită...
Fă o schimbare de look: ce...

În aceeași măsură, este important să observi cum s-au schimbat clienții. Care a fost publicul țintă inițial și care este cel din prezent? Cum interacționează clienții cu afacerea în momentul de față? Ce motive îi determină să rămână în companie și ce îi motivează să plece? Care sunt obiceiurile de consum: cumpără mai puțin sau mai mult, folosesc serviciile pe care le oferi mai des sau din ce în ce mai rar? Care sunt preferințele clienților și cum s-au schimbat nevoile lor? Este important să ai o imagine clară asupra felului în care compania pe care o conduci se poziționează pe piață, pentru a conștientiza dacă serviciile și produsele oferite mai sunt relevante pentru clienți.

Odată ce ai identificat toate schimbările care s-au petrecut de la momentul lansării afacerii și până în prezent și care mai este relevanța ei pe piață în clipa de față, nu rămâne decât să creezi un plan de reinventare și să te asiguri că toate părțile implicate în acest proces sunt pe aceeași lungime de undă.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.