Business 1 Iulie 2020 09:40

Profesoara Cristina Tunegaru a explicat, într-o postare pe Facebook, cum ajunge o lucrare de 10 la Bacalaureat să primească nota 6 de la corectori.

Cristina Tunegaru a descris modul de lucru de la corectarea lucrărilor de examen și arată că ziua începe destul de devreme, la ora 7:30, când profesorii ajung la centrul de corectare.

Abia în jurul prânzului primesc lucrări pe care să le corecteze, iar aceștia lucrează în perechi, într-o atmsoferă grăbită, agitată și de presiune.

”După ce se corectează prima mână, fiecare pereche face schimb de lucrări. Teoretic, fiecare profesor trebuie să corecteze și mâna a doua. Uneori, mâna a doua se concretizează în copierea borderoului de la coleg. Adică profesorul care ar trebui să dea a doua notă abia dacă se mai uită pe lucrare și are încredere totală în colegul său”, explică profesoara în postarea de pe Facebook.

Aceasta mai spune că după ce sunt realizate ambele corecturi, se merge către inspector pentru predarea lucrărilor. Dacă borderourile n-au fost copiate, mai pot apărea diferențe de peste un punct între note, iar atunci profesorilor li se cere să decidă asupra unei note.

Aici intervine metoda creionului și radierei: ”Atunci, inspectorul se retrage cu privirea și cei doi profesori modifică borderourile (scrise strategic în creion), astfel încât diferența de punctaj între cele două corecturi să fie acceptabilă. Fără să se mai uite pe lucrare, fără să discute aplicat, stabilirea notelor finale se face la masă cu inspectorul, în câteva secunde, cu radiera și creionul, direct pe borderou.”

Astfel există riscul ca o lucrare de nota 10 să primească 6, în condițiile în care a primit această notă la prima mână, iar a doua mână nici n-a mai verificat lucrarea și a mers pe prima variantă. ”Deși profesorii corectori semnează fiecare lucrare, ei nu poartă niciun fel de responsabilitate, în afară de aceea morală care poate trece în plan secund, când tot ce îți dorești e să scapi mai repede”, mai spune Cristina Tunegaru.

Citeste si:
Profesorii sunt principala problemă a sistemului de educație din...
Profesorii sunt principala...

Aceasta subliniază că nu profesorii sunt de vină pentru situație, ci întregul sistem de corectare, ce are potențial de a distruge vieți printr-o treabă de mântuială.

”Corectarea se petrece într-o atmosferă extrem de agitată, oamenii stau de-a valma la cozi să primească lucrările, să facă schimb, să le predea. În această zi lungă de corectare, profesorii nu au voie să iasă din centru, nici nu primesc apă sau altceva. Totul se face pe repede-înainte”, mai adaugă profesoara.


Despre autor:


Ultima actualizare: 1 Iulie 2020 - 09 : 07

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.