In primele noua luni, Dacia a inregistrat pe piata germana o cota de 1,4%. Vanzarile de autoturisme Dacia noi in Germania au scazut in luna septembrie cu 22,8%, la 2.554 unitati, iar cota de piata a atins 0,9%. Pe ansamblul pietei germane, inmatricularile au avansat in septembrie cu 4,8%, la 272.478 autoturisme.

Intre producatorii cu volum mare al vanzarilor, Toyota este singura marca, in afara de Dacia, cu o evolutie negativa a inmatricularilor pe piata germana in primele noua luni, cu o scadere de 8,1%, la 48.469 autoturisme.

Inmatricularile de masini noi ale marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au crescut in primele noua luni cu 0,7%, la 77.334 unitati, conferind marcii o cota de piata de 3,2%. In luna septembrie, vanzarile marcii Renault au scazut cu 18,3%, la 6.521 autoturisme, cota de piata fiind de 3,8%.

Vanzarile liderului de piata Volkswagen au crescut cu 6,1% in primele noua luni, la 515.324 autoturisme noi, iar cota de piata a fost de 21,4%. In septembrie, inmatricularile VW au crescut cu 3,8%, la 54.042 unitati, cota de piata fiind de 20,9%. La jumatatea lunii septembrie, autoritatea de mediu din Statele Unite a dezvaluit ca grupul german a inselat testele privind emisiile poluante ale unor modele diesel prin intermediul unui software, informatie care a declansat un scandal de amploare la nivel mondial. VW a anuntat intre timp un program de rechemare a 11 milioane de vehicule la nivel mondial pentru inlaturarea softului, directorul general si-a dat demisia, iar grupul se confrunta cu acuzatii penale in SUA si Europa.

Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta. Vanzarile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unitati, scrie MEDIAFAX.

Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Franta au scazut cu 5,7% in primele noua luni ale acestui an, la 74.647 de unitati, in timp ce piata a inregistrat o crestere de 6,3%, la 1.421.440 de unitati.