Evaluata la 170,276 miliarde de dolari, Apple si-a marit valoarea brandului cu 43%, in timp ce Google a inregistrat o crestere de 12%, la 120,314 miliarde de dolari.

Primele 10 pozitii sunt completate, in ordine, de Coca-Cola, Microsoft, IBM, Toyota, Samsung, General Electric, McDonald’s si Amazon, care a intrat pentru prima oara in top 10, cu o valoare a brandului de 37,948 miliarde de dolari.

Alte cinci branduri au intrat pentru prima oara in top 100 de branduri, respectiv Lego (locul 82), PayPal (97), MINI (98), Moet&Chandon (99) si Lenovo (100). Lenovo este al doilea brand din China care figureaza in topul Interbrand. Primul a fost Huawei (locul 88),care a intrat in clasament in 2014.

Topul din acest an este dominat de companiile IT si auto, care ocupa impreuna 28 de pozitii. Brandurile companiilor din sectorul tehnologic reunesc peste o treime din acest top, respectiv 22,6% din valoarea cumulata a celor 100 de branduri, scrie MEDIAFAX.

Cele mai mari cresteri ale valorii brandului au fost inregistrate de Facebook (locul 23, +54%), Apple (locul 1, +43%), Amazon (locul 10, +29%), Hermes (locul 41, +22%) si Nissan (locul 49, +19%).

La realizarea clasamentului, Interbrand a luat in considerare o serie de factori precum performantele financiare, puterea brandului de a influenta consumatorii si capacitatea de a impune preturi ridicate.