Mai multe case de discuri si companii din industria muzicala au fost contactate de catre CE, care le-a cerut mai multe informatii legate de contractele semnate de acestea cu Apple, potrivit unor surse Financial Times.

Apple planuieste sa lanseze in aceasta vara un serviciu de streaming pentru muzica, ce va concura cu Spotify, YouTube, detinut de Google, si Deezer.

Comisia este ingrijorata de faptul ca Apple se va folosi de dimensiunea companiei si relatiile si influenta pe care le are pentru a convinge casele de discuri sa nu mai colaboreze cu servicii gratuite streming, precum Spotify. Acestea se bazeaza pe veniturile din publicitate si depind de acordurile incheiate cu firmele din industria muzicala pentru a putea furniza melodii utilizatorilor. Apple nu a dorit sa comenteze in legatura cu verificarile conduse de Comisia Europeana.

Chestionarele trimise companiilor din industrie, prin care sunt solicitate informatii legate de anumite contracte, sunt de obicei trimise in urma unei plangeri formale inaintate Comisiei Europene. Strangerea de informatii reprezinta primul pas in cadrul unei anchete CE si nu inseamna ca institutia europeana va initia in mod obligatoriu o investigatie formala impotriva Apple.

Daca, in urma unei astfel de anchete, Comisia ajunge la concluzia ca intr-un anumit domeniu companiile actioneaza neconform cu reglementarile UE, institutia poate impune amenzi si poate cere modificarea practicilor din respectivul domeniu. Serviciul Apple, care este construit pe baza platformei Beats Electronics, va oferi streaming nelimitat de muzica pentru un pret de aproximativ 10 dolari pe luna, dupa cum anticipeaza analistii, scrie MEDIAFAX.

Compania americana va uni serviciul de streaming cu aplicatia iTunes care permite descarcarea de melodii pe dispozitivele Apple.

Apple a preluat anul trecut pentru aproximativ 3 miliarde de dolari compania Beats Electronics, care detine o platforma online de muzica si produce echipament audio. Compania Beats Electronics a fost fondata la inceputul anului trecut de catre cantaretul Dr. Dre impreuna cu Jimmy Iovine, care s-a declarat impotriva serviciilor gratuite de distributie a muzicii, pentru ca nu respecta valoarea melodiilor inregistrate.

In prezent, tot Iovine se ocupa de lansarea serviciului de streaming al Apple si conduce negocierile cu casele de discuri. Spotify are aproximativ 15 milioane de abonati, care platesc lunar 10 dolari pentru a avea acces la un numar nelimitat de melodii. De asemenea, alte 60 de milioane de persoane folosesc versiunea gratuita, bazata pe veniturile din publicitate, a serviciului.

Tensiunile din industrie au crescut in ultima vreme din cauza existentei unor servicii gratuite de streaming. Anul trecut, cantareata Taylor Swift si-a retras toate piesele de pe Spotify, in urma neintelegerilor pe care le-a avut cu administratorii acestui serviciu muzical in legatura cu termenii financiari ai contractului lor.

De asemenea, Universal Music, cea mai mare companie din industria muzicala din lume, se afla intr-un conflict cu Spotify in legatura cu licentele acordate pentru ca serviciul gratuit sa poata distribui muzica produsa de companie. Universal Music pune presiune pe Spotify pentru a schimba conditiile in care ofera gratuit muzica online, in sensul limitarii perioadei in care utilizatorii pot asculta muzica fara sa plateasca.