Unitatea de masura luata in considerare de Coca-Cola, naveta, reprezinta 5,678 de litri sau 24 de doze de bautura racoritoare. "Evolutia vanzarilor in Romania, ca volum, s-a mentinut pe trend negativ si a inregistrat un declin de peste 5% in trimestrul al patrulea. In consecinta, la nivelul intregului an, volumele vandute au scazut cu circa 5%", se arata intr-un raport al grupului Coca-Cola HBC.
Acesta este al doilea an consecutiv in care vanzarile Coca-Cola HBC scad in Romania, dupa ce, in 2013, volumele vandute au coborat cu 9%.
"Intr-un mediu foarte competitiv, volumul de bauturi carbogazoase vandute in 2014 a scazut cu 7%, intrucat avansul Sprite si Coca-Cola Zero nu a compensat in totalitate evolutia negativa a brandului Coca-Cola. Vanzarile de sucuri naturale au crescut, datorita avansului Cappy Pulpy", se arata in raport.
La nivel global, grupul volumul vanzarilor Coca-Cola HBC au scazut cu 2,8% anul trecut, la 2 miliarde de navete de la 2,06 miliarde de navete in 2013. Veniturile net din vanzari s-au redus cu 5,3% in 2014, la 6,51 miliarde de euro de la 6,84 miliarde de euro in anul precedent. Excluzand impactul cursului valutar, venitul pe naveta a crescut cu 2,5%, potrivit datelor companiei. Profitul dupa taxe, atribuibil actionarilor, a crescut de la 221,2 milioane de euro in 2013 la 294,8 milioane de euro anul trecut, scrie MEDIAFAX.
Coca-Cola HBC este al doilea mare imbuteliator al grupului american Coca-Cola dupa volumul vanzarilor. Compania are afaceri in 28 de tari din Europa, Asia si Africa. In Romania, Coca-Cola HBC detine trei fabrici, la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, precum si o retea de 14 centre de distributie.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Romania: Vanzarile Coca-Cola au scazut cu 6% in anul 2014.