"Facem eforturi sa ne raspandim in Europa. (...) Vrem sa intram in Maroc, Franta, Germania. Incercam si in Spania, Germania si Columbia. Inca nu ne-am propus sa ajungem si in China", a afirmat Scheusan intr-o conferinta organizata de companie.

Principalele activitati ale Electromagnetica sunt furnizarea de energie electrica si productia de energie in cele zece microhidrocentrale pe care le detine, productia de corpuri de iluminat cu LED si de echipamente de distributie si masurare a energiei. Electromagnetica detine 60% din piata de LED-uri din Romania, evaluata la aproximativ 10 milioane de euro. Compania exporta astfel de corpuri de iluminat in Italia, Grecia, Bulgaria si Serbia, scrie MEDIAFAX.

"Vom acorda o mare atentie acestui sector. Este de viitor pentru noi", a spus Scheusan.

Potrivit acestuia, in Romania exista 5-6 producatori de corpuri de iluminat cu LED si niciun producator de becuri traditionale. "Cred ca autoritatile ar trebui sa se gandeasca la asta", a mai spus Scheusan.

Veniturile Electromagnetica au crescut cu 7% in primul semestru, la 220,5 milioane lei, dar profitul net s-a injumatatit, ajungand la 5,5 milioane lei. Potrivit celor mai recente raportari, cei mai mari actionari ai Electromagnetica sunt Asociatia Salariatilor (29,62% din actiuni) si SIF Oltenia (24,65%).

Titlurile Electromagnetica, listate la Bursa de Valori Bucuresti, se tranzactioneaza joi la pretul de 0,198 lei pe titlu. La aceasta cotatie, capitalizarea companiei este de 135,1 milioane de lei (30,5 milioane euro).