Avionul modificat, care va fi bazat pe modelul 737 Max 8, dotat cu motor nou, va transporta pana la 200 de persoane, din 2017, a declarat Ray Conner, director general la divizia de aeronave comerciale a Boeing.

Airbus si Boeing vor extinderea capacitatii de transport a avioanelor cu o singura punte, in conditiile in care clienti precum Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, vor sa micsoreze costurile pe pasager.

Compania Airbus a anuntat deja ca vrea sa creasca numarul de locuri ale aeronavei A320neo cu 9, la 189, acelasi avut de Ryanair in flota de avioane Boeing 737-800.

"Cand operezi pe segmentul low-cost intotdeauna cauti un avantaj concurential", a declarat John Wojick, directorul de vanzari al Boeing. Modelul modificat 737, care va avea acelasi fuselaj cu avionul Max8, va fi destinat operatorilor ultra low-cost, care vor un numar mare de scaune pentru cursele pe distante scurte, pentru care cererea depaseste capacitatea, a aratat Wojick.

Boeing va reduce distanta dintre scaune si va adauga o usa suplimentara in spatele aripii la acest model, care va avea si o eficienta operationala imbunatatita cu 6%.

Conner nu anticipeaza ca acest model sa afecteze vanzarile avionului 737 Max 9, proiectat sa zboare pe curse mai lungi si sa transporte circa 192 de persoane.