Afacerile companiei au fost sprijinite in primul trimestru de cererea mai ridicata pentru smartphone-urile si tabletele ieftine din gama Galaxy si de vanzarile mai mari de televizoare inainte de Cupa Mondiala la fotbal, potrivit Bloomberg.

Profitul raportat de companie depaseste semnificativ media estimarilor analistilor, care indica un rezultat de 6,5 miliarde de dolari.

Gama diversificata de smartphone-uri, cu preturi de la sub 150 de dolari la peste 900 de dolari, si extinderea ofertei de tablete au ajutat Samsung sa compenseze pentru scaderea cererii in zona smartphone-urilor scumpe inainte de lansarea navei amiral Galaxy S5.

De asemenea, vanzarile de televizoare au fost sustinute de lasnarea unor noi modele si de evenimentele sportive din acest an.

In zona microcipurilor, Samsung a inregistrat profituri mai mari datorita cresterii vanzarilor de dispozitive ieftine pe piete precum China si India. Actiunile Samsung au scazut cu 1,7% marti la Seul si nu afiseaza o variatie semnificativa fata de inceputul anului, dupa ce au pierdut anul trecut 9,9%, primul declin anual din 2008.

Compania a livrat 113 milioane de telefoane mobile si tablete in primul trimestru al acestui an si si-a consolidat cota de piata in China de la 17% la 19%.