Astfel, numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Romania au coborat de la aproximativ 6.800 la 5.600 unitati in luna octombrie, se arata intr-un comunicat transmis marti de Asociatia Constructorilor Europei de Automobile (ACEA).

Singura piata europeana cu un declin mai abrupt a fost Cipru, unde livrarile de masini au coborat cu 34,1% in octombrie, de la 725 la 524 unitati. Piata auto europeana a crescut pentru cea de-a doua luna consecutiv, cu 4,7%, de la 959.800 la 1,004 milioane unitati, in principal datorita revenirii puternice a pietei spaniole ca urmare a masurilor de stimulare a vanzarilor de automobile adoptate de guvern.

In Europa Centrala si de Est, numarul inamtricularilor din Ungaria a urcat in octombrie cu 26,7%, la 5.100 unitati, in timp ce Polonia a consemnat o crestere de 19,3%, la 26.300 masini. Bulgaria a consemnat o crestere de 11,6%, la 1.687 unitati. In Cehia, livrarile au scazut cu 3,9%, la 15.300 inregistrari, iar in Slovenia si Slovacia au crescut cu 23,1%, respectiv 37,6%.

In primele 10 luni ale anului, piata romaneasca a scazut cu 16,5%, de la 55.900 la 46.700 unitati, singurele tari unde au fost consemnate declinuri mai abrupte fiind Cipru (-38,5%, la 5.900 unitati) si Olanda (-25,4%, la 338.600 automobile).

Livrarile la nivelul UE au coborat cu 3,1% de la inceputul acestui an, de la 10,327 milioane la 10 milioane unitati.

In topul marcilor, Dacia a inregistrat in octombrie una dintre cele mai solide cresteri din UE. Astfel, inmatricularile de autoturisme Dacia in UE au crescut cu 16,8% in luna octombrie, de la 21.000 la 24.500 unitati, scrie MEDIAFAX.

Marca Renault a consemnat de asemenea o revenire solida, cu o crestere de 14,1%, de la 63.600 la 72.600 unitati. Astfel, livrarile de automobile ale grupului Renault in UE au urcat cu 14,8% in luna octombrie, de la 84.600 la 97.200 unitati.

Producatorul ceh Skoda, controlat de grupul german Volkswagen, a inregistrat o crestere de 23,7%, de la 36.700 la 45.400 unitati.

Volkswagen ocupa prima pozitie in Europa in topul producatorilor, cu 258.000 de automobile livrate in octombrie, in urcare cu 5,8%, urmat de PSA Peugeot Citroen, cu 117.000 unitati (-0,9%), Renault, General Motors, Ford, BMW, Fiat, Daimler, Toyota, respectiv Nissan, partenerul de alianta al Renault.

Germania, cea mai mare economie europeana, a afisat o crestere de 2,3% a numarului inmatricularilor de automobile noi in octombrie, la 265.400 unitati.

Spania a inregistrat cea mai puternica crestere in randul pietelor dezvoltate, de 34,4%, la 60.300 unitati. In Franta, livrarile au urcat cu 2,6%, la 166.500, iar in Italia au scazut cu 5,6%, la 110.800.