"Piata romaneasca de florarii online este destul de incerta din punct de vedere al celor care investesc intr-un astfel de business. Nefiind constienti de gradul de dificultate ridicat pe care il are o astfel de afacere, multe persoane fizice au investit in florarii online in perioada februarie - martie, dupa care isi inchid portile din lipsa performantei", a declarat, intr-un comunicat, Marius Dosinescu, director general si fondator al grupului FlorideLux, care reuneste mai multe florarii online si traditionale, transmite MEDIAFAX.

Potrivit datelor firmei, FlorideLux.ro are o cota de 25% din piata, iar principalii opt competitori impart 60% din aceasta. Restul de 15% din industrie revine celor 120 de florarii online declarate.

Dosinescu estimeaza ca trendul pietei online de flori este unul pozitiv, potentialul de crestere fiind de 30-40% anual, ca urmare a increderii tot mai ridicate pe care o au romanii din mediul urban in efectuarea de tranzactii pe internet.

"Segmentul florariilor online a avut o evolutie spectaculoasa in primele sapte luni ale acestui an, volumele inregistrate in sistemul nostru de magazinele de pe piata depasind cu 37% intregul volum realizat in 2012", a afirmat Daniel Nicolescu, directorul general al procesatorului de plati PayU Romania.

Nicolescu a mentionat ca valoarea medie a unei comenzi in florariile online cu care colaboreaza este de 43 de euro, suma ce s-a mentinut in perioada ianuarie 2012 - iulie 2013.

Piata florariilor traditionale a fost de aproximativ 200 milioane de euro anul trecut, realizandu-se pasi importanti catre reglementare si fiscalizare, potrivit reprezentantilor FlorideLux.ro.