"Avem in vedere Uzbekistanul, pe care l-am vizitat recent si am constatat ca cei de acolo sunt interesati de Romania. Ne dorim ca in luna octombrie sa participam la targul de turism care se desfasoara in Uzbekistan si sa ne promovam in acea zona.

Am vazut un interes si din zona Coreei de Sud. Vrem sa ne promovam pe noi destinatii, dar in contextul exonomic international este foarte greu sa prevad de acum, pentru o perioada de 4-5 ani, pe ce piete sa ne promovam. Pot aparea pe parcurs diverse oportunitati sau pot aparea probleme in alte zone", a spus Filipescu.

El a afirmat ca turistii din Uzbekistan si Coreea de Sud pot fi atrasi in Romania cu circuitele culturale si cu Delta Dunarii, dar pe acestia "ii intereseaza foarte mult" turismul de sanatate si turismul balnear.

Filipescu vrea ca promovarea pe anumite piete sa aiba o anumita repetabilitate si sa faca parte dintr-un program.

"Nu ne mai dorim sa facem campanii de promovare punctuale, intr-o anumita perioada, si care sa nu aiba niciun fel de efect. In acest sens am comandat un studiu de impact, vrem sa vedem ce au facut predecesorii si sa avem un moment zero. Facem o analiza a profilului turistului in fiecare piata si a perioadelor in care este oportun sa ne promovam, perioadele in care ei isi aleg concediile", a mai spus oficialul din turism.