"Am avut o discutie de dimineata cu managementul domeniului aeronautic. La nivelul Ministerului Economiei am luat decizia de a porni procedurile pentru privatizarea IAR Ghimbav, Intreprinderea de Avioane Craiova si Romaero", a declarat ministrul Economiei, intr-o conferinta de presa.
Potrivit MEDIAFAX, el a adaugat ca in prezent sunt evaluate oportunitatile si piata pe acest segment, iar procedural va fi necesara si implicarea altor institutii in acest proces.
Vosganian a adaugat ca cele trei sunt companii valoroase, cu o "expertiza extraordinara" in domeniu, dar in prezent Avioane Craiova este intr-o situatie extrem de critica, Romaero are datorii, iar IAR se confrunta cu o reducere dramatica a productiei.
Statul a mai incercat sa vanda Avioane Craiova, in anul 2009, insa procesul a esuat deoarece AVAS si compania italiana Alenia Aeronautica, singurul potential cumparator, nu au ajuns la o intelegere pentru finalizarea tranzactiei.
Compania a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 10,6 milioane de lei si pierderi de 9,1 milioane de lei. In acelasi timp, datoriile ce trebuie platite intr-o perioada de un an toatalizau aproape 84 milioane de lei.
In urma cu doua saptamani, Vosganian afirma ca Rusia a propus Romaniei o colaborare privind productia unui model de avion civil Tupolev la Romaero Baneasa.
Romaero a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 66,7 milioane de lei, in crestere cu 15,9% fata de 2011.
Afacerile IAR Ghimbav au scazut drastic in ultimii ani. Daca in 2008 cifra de afaceri era de 203 milioane de lei, in 2012 business-ul companiei nu a trecut de 41,6 milioane de lei. IAR Ghimbav a incheiat primul trimestru din acest an cu afaceri de 5,1 milioane de lei.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului IAR Ghimbav, Avioane Craiova si Romaero Baneasa, scoase la privatizare.